Beantwoord

Oude gateway ingesteld als bridge (tbv WIFI op zolder): TV's geven storing

• 27 augustus 2018
  • 4 reacties
  • 69 keer bekeken

Ik heb een oude Linksys Gateway (de WAG160N) ingesteld als bridge om het Wifi signaal op zolder te versterken. Dat leek allemaal goed te gaan, ik had internet via het nieuwe netwerk. 's Avonds ging de TV aan, nog steeds geen vuiltje aan de lucht.
Tot opeens een storing optrad (ik geloof 143). Er werd geopperd om het modem uit en weer aan te zetten.
Om een lang verhaal kort te maken ... het zat in de bridge. Op het moment dat ik daar de stroom vanaf haalde, had ik op beide interactieve TV's weer beeld!
Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?
icon

Beste antwoord door wjb 27 augustus 2018, 21:42

Dat is dan inderdaad een LAN-LAN verbinding tussen twee devices die bedoeld zijn om als router te functioneren. In ons netwerk thuis is dat absoluut verboden en ik heb ondertussen al veel te vaak problemen gezien die daarop terug te leiden zijn.
Je zult op Internet vele pagina's vinden die dergelijke LAN-LAN verbindingen promoten, maar ik zeg nooit doen, vroeg of laat loop je daarmee echt tegen problemen aan.
Jammer dan van zo'n apparaat, maar die kan je mijns inziens beter vervangen door een goed wifi accesspoint met ingebouwde switch zoals bijvoorbeeld de KPN WiFi "versterker".
Bekijk origineel

4 reacties

Dank voor je reactie. Dan ga ik maar een ander apparaat aanschaffen. ?
Reputatie 7
Dat is dan inderdaad een LAN-LAN verbinding tussen twee devices die bedoeld zijn om als router te functioneren. In ons netwerk thuis is dat absoluut verboden en ik heb ondertussen al veel te vaak problemen gezien die daarop terug te leiden zijn.
Je zult op Internet vele pagina's vinden die dergelijke LAN-LAN verbindingen promoten, maar ik zeg nooit doen, vroeg of laat loop je daarmee echt tegen problemen aan.
Jammer dan van zo'n apparaat, maar die kan je mijns inziens beter vervangen door een goed wifi accesspoint met ingebouwde switch zoals bijvoorbeeld de KPN WiFi "versterker".
Ik denk idd zoals je beschrijft (ben een redelijke leek ?). Maar in de Linksys heb ik 'bridged mode only' ingesteld en DHCP relay aangevinkt.
Heb deze beschrijving gevolgd:

Reputatie 7
Hoe had je die WAG160N dan als accesspoint ingesteld?
Had jij die WAG160N dan met een LAN poort aangesloten op een LAN poort van de Experia Box?
Zo ja, dan had je dus LAN-LAN verbinding tussen twee routers gemaakt en dat is wachten ook problemen.

Reageer