Beantwoord

oude ipads pakken wifi niet meer sinds experia box 10

  • 19 February 2019
  • 4 reacties
  • 1167 keer bekeken

Sinds een paar weken hebben we een nieuwe experia box 10. we hadden eerst een 8. Nu doet het Wifi het niet meer op onze ipad 2 en ipad 3. Het netwerk vinden ze wel maar de code klopt telkens niet. De code zelf is niet veranderd, dus het probleem ligt bij de experia box. Vrienden die bij ons langskwamen en bij de vorige Experiabox geen probleem hadden met hun ipad Air konden nu ook geen verbinding maken met ons wifi. Wat kunnen we hier aan doen?

Groet,
Martijn
icon

Beste antwoord door Martijn1000 20 February 2019, 22:49

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Martijn, welkom op het forum! Vreemd dat de code niet direct werkt. Zijn er andere apparaten op WiFi waarbij het wél werkt?

Kun je de code eens controleren met degene die in de Experia Box staat? Je logt als volgt in:
  • Ga op een apparaat (dat wel verbinding heeft, bijvoorbeeld bekabeld) naar http://192.168.2.254 . De eerste keer hoef je geen wachtwoord in te geven
  • Ga bovenin naar WiFi
Op deze pagina zie je de beveiligingssleutel. Komt dit exact overeen met wat je nu gebruikt? Let ook op hoofdletters. Als de code klopt, scroll dan een beetje naar beneden. Waar staat het kanaal op ingesteld? Als dit 12, 13 of automatisch is, probeer dan eens een kanaal tussen de 1 en 11. De hoogste kanalen werken niet op alle apparaten.
Dag Joran,

Dank voor je snelle reactie. Onze nieuwere Apple apparaten met nieuwste iOS werken wel op dit WiFi. Het ligt dus (ook) aan versie van iOS.

Ik kon helaas niet inloggen op het modem omdat de monteur er een wachtwoord op gezet had. Na een reset lukte het gelukkig wel.
Ik zag daar dat er eigenlijk een andere netwerknaam is. De monteur die mij hielp heeft mijn oude netwerknaam (VGV...) overgezet incl. oude wachtwoord. Wel zo fijn voor iedereen die ik ooit al eens toegang had gegeven. Maar, toen ik de nieuwe netwerknaam (H369...) en het nieuwe wachtwoord handhandmatig op mijn oude iPad 2 invoerde (nieuw netwerk is niet in de lijst met netwerken te zien) lukt het wél om verbinding te maken!

Rara hoe kan dit... ik weet het in ieder geval niet, maar ben wel blij dat het werkt.

Nb. Ik heb dus niks aangepast bij de kanalen, staan voor 2.4 en 5GHZ op auto

Kortom: het lijkt opgelost. Maar ik ben wel benieuwd of jij weet waarom het zo wél werkt...

Groeten,
Martijn
Nog een nabrander: de oude netwerknaam werkt nu ineens niet meer op al mijn apparaten. En de nieuwe is nu wel vindbaar, net nog niet. Maar de oude naam staat er dus nog wel tussen. Weet jij hoe ik deze weg kan krijgen? Is ergens nog wel verbonden aan mijn modem of netwerk blijkbaar...
Reputatie 7
Badge +28
Vreemd inderdaad. Wel blij dat het weer werkt 🙂

We merken dit soms ook als de Servicetool: wijzig je WiFi naam & wachtwoord is gebruikt. Hiermee wijzig je de netwerknaam en het wachtwoord, én deze instellingen worden opgeslagen in het KPN netwerk. Gevolg is dat als je een nieuwe Experia Box aansluit deze gegevens direct worden ingeladen. In theorie hoef je dan niets meer aan te passen op alle apparaten die met WiFi zijn verbonden. In de praktijk is dit soms wat er gebeurt. De instellingen zijn goed maar toch werkt de verbinding niet.

Omdat je eerder verbinding hebt gehad met de oude netwerknaam staat dat netwerk nog opgeslagen op alle apparaten. Kan in principe weinig kwaad maar je kunt het netwerk zo verwijderen:

Reageer