Beantwoord

Oudere klanten betalen meer

  • 6 March 2019
  • 17 reacties
  • 446 keer bekeken

Hallo, ik ben er achter gekomen dat ik 7 euro per maand meer betaald dan nieuwe klanten. Nieuwe klanten krijgen dan wel geen gratis spotify deelt kpn mij mee. Als ik dan aangeef dat ik dan toch 7 euro betaald voor spotify aangezien de oude abbo duurder zijn dan de nieuwe dan snappen ze het niet meer. Spotify kregen wij toen gratis en nu betalen we er verkapt 7 euro voor. Zo beloon je geen trouwe klanten.

Bas
icon

Beste antwoord door wjb 8 March 2019, 23:07

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Spotify kregen wij toen gratis en nu betalen we er verkapt 7 euro voor.
Je hebt Spotify natuurlijk nooit gratis gekregen, de kosten voor Spotify waren uiteraard altijd al onderdeel van de abonnementsprijs.
Bij de nieuwe abonnementen is Spotify uit het abonnement gehaald en daarmee vervalt natuurlijk ook de kostencomponent.
Overigens heb ik ook nog een Alles in 1 Standaard pakket en dat laat ik ook zo immers dat is voor mij nog altijd €2,99 p.m. goedkoper. Maak je echter geen gebruik van Spotify, dan doe je er verstandig aan om over te stappen naar Internet en TV.
Maar spotify werd aangeboden als gratis zie ook mijn abbo gegevens hieronder.

Reputatie 7
Maar je denkt toch hopelijk niet echt dat al die extra opties gratis zijn.
Het enige is dat je er niet extra voor betaalt omdat de kosten in de abonnementsprijs zijn opgenomen.

En dat is precies de reden waarom KPN dat woord nu heeft vervangen door "inbegrepen". Want dat was het toen ook al.
Klopt allemaal maar toch vind ik het bedrog. Ben steeds meer gaan betalen en heb er niks voor terug gekregen. Ga maar eens kijken naar een andere provider.
Reputatie 7
Klopt allemaal maar toch vind ik het bedrog. Ben steeds meer gaan betalen en heb er niks voor terug gekregen. Ga maar eens kijken naar een andere provider.
Ook ik ben steeds meer gaan betalen, maar mij hoor je niet klagen.
Met mijn Alles in 1 pakket ben ik nog altijd €2,99 per maand goedkoper uit dan met het Internet en TV pakket. De prijs van het internet en TV pakket is €7,- lager, maar je moet dan wel €9,99 extra neertellen voor telefonie (€1,-) en Spotify Premium (€8,99).
Reputatie 7
En dat is precies de reden waarom KPN dat woord nu heeft vervangen door "inbegrepen". Want dat was het toen ook al.
Zoals je in die screenshots kunt zien staat er nog steeds gratis in het overzicht van de extra opties.
Reputatie 7
Ik betaal gewoon doodleuk €8,99 per maand voor mijn spotify 😃

Met mijn Internet & TV basis a €51,50 + Spotify a €8,99 + sneller internet 100M/bit a €4,99 betaal ik ook €65,50 per maand hoor.
Opnemen pakket hebben we niet, in een jaar 3 keer gebruikt, dus zonde om voor te blijven betalen.
Helaas haal ik maar 30 mb. En ik zal niet klagen als ik er ook iets voor terug krijg. Maar iets wat ze ooit promoten als gratis daar zal je niet voor hoeven te betalen en dat doen we wel. En dat we nu dan 3 euro goedkoper uit zijn dan als we het los bestellen daar word ik niet vrolijk van. Dus ik zeg vaarwel kpn.
Jammer. Geniet van je "gratis" opties bij de 'buren'. 😃

(toen HBO stopte en bij Ziggo in het Movies & Series XL pakket kwam werd dat pakket niet veel later ineens € 1,50 duurder. Lag niet aan HBO volgens Ziggo.)

Bij Ziggo krijg je overigens maar één (1) ontvanger die kan opnemen. Opnamen ook alleen daarmee te kijken. (bij KPN alle ontvangers en on line opnamen kijken)
Die ontvanger gebruikt maar liefst 59 watt in bedrijf en 29 in standby. Maar dat is niet erg; jij bent degene die de stroomrekening betaalt en niet Ziggo. Voor hen is dat verbruik dus gratis, toch?

En je bent gehecht aan Spotify begrijp ik? Dat heeft Ziggo niet en zul je dus bij Spotify zélf moeten afnemen: € 9,99. (ja, een Euro duurder dan via KPN nu)

Nu: Spotify in je abonnement. Niet geheel gratis maar toch nog voor slechts € 6,99.
Bij nieuw abonnement los, alleen bij KPN: € 8,99.
Bij Spotify zelf € 9,99
Reputatie 7
Badge +19
Hallo, ik ben er achter gekomen dat ik 7 euro per maand meer betaald dan nieuwe klanten. Nieuwe klanten krijgen dan wel geen gratis spotify deelt kpn mij mee. Als ik dan aangeef dat ik dan toch 7 euro betaald voor spotify aangezien de oude abbo duurder zijn dan de nieuwe dan snappen ze het niet meer. Spotify kregen wij toen gratis en nu betalen we er verkapt 7 euro voor. Zo beloon je geen trouwe klanten.

Bas


Hoi @basnl, In sommige gevallen ben je niet goedkoper uit wanneer je het abonnement omzet naar een nieuw abonnement. Wanneer je nu gratis Spotify in jouw abonnement hebt, is de kans aanwezig dat je meer gaat betalen in de maand wanneer je Spotify alsnog bij jouw abonnement wilt. Ik kan uitzoeken wat voordeliger voor je is. Zou je jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf)
Hok Marina,

Ik heb de gegevens toegevoegd. Toch wil ik wel even aangeven dat ik sommige reacties vreemd vind. Niemand schijnt het raar te vinden dat iets wat gratis aangeboden word dat he je daar toch voor betaald. En dan maar vol houden dat je niet voor kpn werkt. Als of we staan te juichen met zijn alle voor prijs stijgingen.
Reputatie 7
Niemand schijnt het raar te vinden dat iets wat gratis aangeboden word dat he je daar toch voor betaald.
Dat is toch volstrekt logisch of denk je soms ook dat je niet voor jouw TV ontvanger(s) en het opnemen pakket betaalt. Waarom denk je dat het Internet en TV abonnement. €10,- duurder is dan het Internet en TV basis abonnement? Het antwoord is omdat je dan een tweede TV ontvanger en het opnemen pakket er "gratis" bij krijgt.

Sorry hoor, maar ik hoop dat je begrijpt dat de marketing jongens van commerciële organisaties graag de term gratis gebruiken, dat lokt namelijk klanten maar in werkelijkheid betekent die term "gratis" niets anders dan "in de prijs inbegrepen".

De uitkomst die @Marina_ zal brengen is dat jij met jouw huidige abonnement goedkoper uit bent als je gebruik wilt blijven maken van Spotify Premium en dat je al geruime tijd dief van je eigen portemonnee bent als je geen behoefte hebt aan Spotify Premium.
Tja, als al die opties gratis waren waarom was en is je abonnement dan duurder dan het abonnement zonder al die opties? Dat was al zo toen je het ging nemen. En dat heeft al niet eens een belletje doen rinkelen. Het is bekend dat Nederlanders 'ziende blind' worden als ze gratis zien. (zie ook wjb) Die € 7 betaal je al voor Spotify zolang je abonnement loopt.
Dat had je toen (al) aan de bel moeten hangen: "hee, kpn, ik krijg van alles "gratis" maar toch is mijn abo duurder dan het abo zonder die opties". En dat heb je niet gedaan. Waarom nu dan wel???
Het is echter áltijd 'gratis bij de prijs inbegrepen'. Vaak wel iets goedkoper dan losse afname.

Dat laatste staat onder ieder bericht van mij. Staat dus geheel los van jou en mijn reacties hier.

Een vriendin van mij heeft een snackbar en was ook gevraagd voor friet op een feest (koningsdag).
Ze serveerde daar zakken friet met gratis saus. De mensen kwamen er als vliegen op af. Echter, de friet was per zak wel € 0,50 duurder dan de 'friet zonder' bij de snackbar....
Peter toen ik dit abonnement aanging was er niks anders. Omdat ik compleet had kreeg ik dit er gratis bij werd mij verteld. Toen de tijd klopte dit ook. Maar ik heb het vage vermoeden dat jullie voor kpn werken. En dat maak ik op aan jullie reacties. Volgens mij als kon morgen een verhoging van 10 procent er boven op gooit staan jullie nog te juichen.
Reputatie 7
Omdat ik compleet had kreeg ik dit er gratis bij werd mij verteld. Toen de tijd klopte dit ook.
Dat "werd je verteld" en dat geloof jij natuurlijk met je blauwe ogen. 😖
Ook ik heb hetzelfde abonnement als jij en ja, ook bij mij zit Spotify Premium er "gratis" bij.
Natuurlijk weet ik wel beter want de kosten voor dat "gratis" Spotify Premium abonnement hebben vanaf het begin in de abonnementsprijs gezeten.

Nogmaals, dit is volstrekt normaal, zij het dat die term "gratis" natuurlijk misleidend is.
Ik houd juist dat "duurdere" abonnement omdat het dus "goedkoper" is. Vreemde zin, maar toch is het zo. Als ik precies dezelfde diensten zou afnemen met het nieuwe abonnement dan ben ik toch echt €2,99 duurder uit. Het nieuwe abonnement mag dan €7,- goedkoper zijn maar de extra opties telefonie (€1,-) en Spotify Premium (€8,99) maken het dus €2,99 duurder.

Je betaalt als oudere klant, in tegenstelling tot de titel van dit topic, dus niet meer maar minder.

P.S. Zowel PeterG als ikzelf zijn, net als jij, gewoon klant van KPN.
Reputatie 7
Badge +19
Nogmaals, dit is volstrekt normaal, zij het dat die term "gratis" natuurlijk misleidend is.
Ik houd juist dat "duurdere" abonnement omdat het dus "goedkoper" is. Vreemde zin, maar toch is het zo. Als ik precies dezelfde diensten zou afnemen met het nieuwe abonnement dan ben ik toch echt €2,99 duurder uit. Het nieuwe abonnement mag dan €7,- goedkoper zijn maar de extra opties telefonie (€1,-) en Spotify Premium (€8,99) maken het dus €2,99 duurder.

Je betaalt als oudere klant, in tegenstelling tot de titel van dit topic, dus niet meer maar minder.


@basnl, Zo zit het precies! Ik heb het in een privébericht toegelicht. Hier heb ik het kostenoverzicht van je huidige abonnement en het kostenoverzicht van een nieuw abonnement gezet. Hopelijk maakt dit meer duidelijk. Alleen als je geen gebruik maakt van Spotify Premium ben je goedkoper uit. Als er meerdere gezinsleden gebruik maken van Spotify Premium, dan zou je met een nieuw abonnement Spotify Family kunnen toevoegen voor €13,99. Afhankelijk van de gezinsleden kun je daar eventueel op besparen en kun je als je de Spotify abonnementen en het abonnement van KPN bij elkaar optelt, goedkoper uit zijn.

Reageer