Beantwoord

Overstap T-Mobiel thuis naar KPN 16/3

  • 15 March 2020
  • 12 reacties
  • 133 keer bekeken

Goedemorgen,

 

Wij stappen morgen over, vanaf wanneer mag kan je dan de spullen van KPN aansluiten?

Krijg je daar bericht van?

Dit ivm het thuiswerken ivm Carona.

Alvast bedankt

 

icon

Beste antwoord door Ward_ 15 March 2020, 12:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7

Hebben jullie een glasvezel aansluiting of VDSL?

Bij glasvezel zal er een monteur langs moeten komen om de NTU (glasvezelmodem) te controleren en waarschijnlijk te vervangen.

Mag ik jullie vragen waarom jullie van T-Mobile thuis naar KPN overstappen?

Wij hebben VDSL en sluiten hetzelf aan, als oud medewerker van T-Mobiel moet dit lukken toch?

We stappen over omdat het internet ronduit slecht is, valt ieder uur wel minimaal 5x weg daardoor is het kijken van bv Netflix een ramp. 

 

Reputatie 7

Wij hebben VDSL en sluiten hetzelf aan, als oud medewerker van T-Mobiel moet dit lukken toch?

Zeer zeker, bij een VDSL aansluiting is er geen monteur benodigd en dus kan je zelf de Experia Box aansluiten zodra het signaal van KPN op jouw VDSL aansluting geplaatst is.

Dit zou, als je voor de overstap service gekozen hebt, zo ongeveer naadloos moeten zijn met het afsluiten van het T-mobile signaal.

 

We stappen over omdat het internet ronduit slecht is, valt ieder uur wel minimaal 5x weg daardoor is het kijken van bv Netflix een ramp. 

Ik hoor wel vaker dat de Internet verbinding via T-Mobile thuis te wensen overlaat.

Maar de vraag is dat hoe laat doen ze dat?

Reputatie 7
Badge +10

Patch- en kruisdraad opdrachten uitvoeren (dus verbinding maken in de wijkkast) gebeurt meestal in de ochtend. Tussen 8 en 12. Eerder vroeger dan later.

In dit geval heb je grote kans dat er geen monteur hoeft te komen bij de kast maar dan verwacht ik nog steeds in de ochtend.

Reputatie 7

Maar de vraag is dat hoe laat doen ze dat?

Dat zou ik niet weten. Wellicht dat een moderator van KPN die vraag zou kunnen beantwoorden maar aan de andere kant denk ik dat je dat snel genoeg merkt immers je Internetverbinding zal wegvallen zodra het T-Mobile signaal afgesloten wordt.

Vanaf dat moment zou je de Experia Box kunnen aansluiten in de hoop dat het KPN signaal er dan snel opgezet wordt.

 

Edit: Ik zie dat @Ward_ al een indicatie heeft gegeven. :wink:

Hoi @LadyDi2009 . Hoe is het afgelopen? Heb je nu diensten van KPN?

Alles is gelukt, duurde heel even voordat het stabiel was maar alles werkt. Alleen Netflix lijkt wat instabiel te zijn wellicht doordat iedereen nu thuis is. Tot nu toen tevreden 

Fijn dat je omzetting is gelukt. Kijk je netflix via de smart tv? (lees: draadloos)  of via de tv-tuner?

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.

@Erwin_  sorry werkzaam in een van de vitale beroepen 😬 het is gelukt we keken eerst via Apple TV maar toen ontdekten we het knopje Netflix op de afstandsbediening 🙈 sindsdien geen problemen meer en super beeld zonder onderbrekingen 👍

Geen probleem! Blij dat het werkt. 

Belangrijkste: Blijf gezond! 👏