Vraag

Packet loss in Counter Strike

  • 16 July 2019
  • 10 reacties
  • 226 keer bekeken

Hallo ik heb de afgelopen 6 maanden misschien zelfs meer last van packet loss. Ik merk dit tijdens csgo maar nooit tijdens het streamen van netflix of iets. Wel valt mijn internet vaak voor een paar seconden weg of ben ik wel verbonden alleen werkt hij gewoon niet. Op mijn pc ben ik verbonden met kabel met niks tussen mijn router en pc in. Ik heb de laatste router dus de v10a. Nu heb ik pingplotter gedownload en het programma laat zien dat er packet loss is vooral bij hop 3, af en toe ook bij hop 1 een beetje, maar bij hop 3 is het constant 80%-90%. Kan iemand mij hiermee helpen ?

Admin: titel van je bericht iets aangepast

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 3
Badge +2
Deel die pingplotter resultaten hier eens (screenshot). Packet loss op tussengelegen hops hoeven niets te betekenen (tussenrouters die ervoor kiezen niet te reageren op je pings), zolang je maar geen packet loss hebt naar de eindbestemming.
Reputatie 7
Badge +30
Ha @s1wo, welkom! Supervervelend, helemaal als je net lekker in je game zit. Ik wil graag met je meekijken en ben ook wel benieuwd naar de pingplotter resultaten. Packetloss merk je met gamen veel eerder dan met streamen, dus dat hoeft niet per se iets te betekenen.

Er zijn overigens wel issues bekend met de V10A, die verholpen worden door het terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Ik weet niet of dat in dit geval ook zo zou zijn, maar ik zou je toch willen adviseren dat te proberen. Let wel op dat door jou ingestelde instellingen allemaal opnieuw ingesteld moeten worden.
hierbij de resultaten. Wat wel apart is dat ik een tijdje geleden ook een pingplotter deed waar ik ook PL had bij hop 1 en 2 wat nu opeens weg is.
Reputatie 7
Badge +30
Is dit na het doen van de fabrieksreset? Zo niet, zou je dat alsnog willen doen? Als ik even kijk naar het grijze gedeelte, waar het om gaat, dan staat achter packet loss, niets. Dus er is geen packet loss op dat moment. Uit de hops die wel packet loss geven, kunnen we eigenlijk alleen opmaken dat een van deze onderliggende servers niet altijd reageert. Het overall resultaat is dus verder prima. Je kunt wellicht een andere server proberen? Ik heb zelf nog nooit counter strike gespeeld, dus zit niet voldoende in de materie om daar iets zinnigs over te zeggen 😉.
Ja dit is na de fabrieksreset. Ook dacht ik eerst dat het aan een bepaalde server lag dat ik daarom last had van packet loss maar uiteindelijk blijkt dat ik het op elke server heb.
Ook er is geen packet loss te zien omdat ik alleen hop 6 kan zien wegens het feit dat ik geen betaalde versie heb van pingplotter en dus alleen die hop kan zien. Alleen hop 3 zorgt nu constant voor packet loss en om eerlijk te zijn weet ik niet wat die inhoud
Dus ik ben er achter gekomen dat dit een van jullie servers is in Den Haag.
https://db-ip.com/139.156.98.100
Mijn enige vraag is kan dit gefixt worden ?
Reputatie 3
Badge +2
Dus ik ben er achter gekomen dat dit een van jullie servers is in Den Haag.
https://db-ip.com/139.156.98.100
Mijn enige vraag is kan dit gefixt worden ?


Dat is een KPN router die geen prioriteit geeft aan directe pings (beantwoord wellicht maar 1 ping per minuut bijv.), maar dat veroorzaakt geen packet loss. Op je pingplotter plaatje zie je ook geen packet loss naar de eindbestemming (8.8.8.8).

Je zegt voorheen al packet loss te hebben gezien naar hop 1, dat is je eigen router. Dat zou betekenen dat er iets niet goed zat in je eigen netwerk.
Die packet loss is ondertussen weg ja ik weet zelf niet hoe dat is opgelost misschien door driver updates of iets anders, maar bij 8.8.8.8 heb ik af en toe wel is packet loss erg weinig meestal 0.2 0.4 zulke hoeveelheden meestal.
Reputatie 3
Badge +2
Als je een pingplotter een half uurtje ofzo laat openstaan naar 8.8.8.8 en de resultaten hier deelt kunnen we wellicht zien waar die packetloss ontstaat.

0.2-0.4% lijkt niet heel veel, maar het zou best kunnen dat dit met horten en stoten optreedt en dan is het alsnog vervelend in games.