Beantwoord

packetloss/jitter

  • 23 April 2020
  • 308 reacties
  • 4790 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Ik heb de laatste tijd heel veel packetloss en een te hoge jitter. Ik heb dit geanalyseerd en zag dat er op traceroute 3 packetloss bevindt dit betekent dat de verbindingsbox van de buurt vervangen moet worden of ernaar gekeken moet worden. 2 weken geleden zou dit opgelost moet zijn maar er is nog steeds niks veranderd ik zou graag willen weten wanneer de box vervangen gaat worden. 

icon

Beste antwoord door Lisa 26 April 2020, 19:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

308 reacties

Reputatie 1
Badge

Ik dacht dat kpn 24u en 7 dagen in de week beschikbaar is op de forum maar ik wacht nu al 2 dagen op een antwoord 😂

Reputatie 7

Wie heeft jou gezegd dat die box vervangen zou moeten worden?

Kan je eens een screenshot plaatsen van zo'n traceroute waar die packetloss op zichtbaar is?

Reputatie 1
Badge

Steeds route 3 🤔

Reputatie 7

En wie had je nu gezegd dat er een box vervangen moet worden?

Op zich kan je niet al te veel waarde hechten aan het percentage van pings dat succesvol is.

Een packetloss van 100% zegt helemaal niets over de werking, die kan/zal nog steeds uitstekend zijn, het enige is dat zo'n hop geconfigureerd is om niet te reageren op ping verzoeken. Hops kunnen ook geconfigureerd zijn om vanaf een bepaalde load niet meer te reageren op ping verzoeken. In zo'n situatie kan de packetloss bijvoorbeeld 50% zijn omdat op die andere momenten de load boven de ingestelde waarde uit kwam.

 

Reputatie 1
Badge

Ik zal sowieso al geen packetloss te zien moeten krijgen en een jitter van 1.5+ is al ook slecht. 
 

ik heb van een van de medewerkers gesproken aan de telefoon en er werd mij verteld dat er inderdaad problemen zijn met deze box. Deze zou vervangen worden zodat de wifi hier normaal zou moeten werken zonder dat ik überhaupt kan zien dat ik packetloss heb. 
 

de loss ligt niet aan de gameservers werd mij ook al eerder verteld. Er werd gezegd dat dit in een avond of in een dag al opgelost zou worden maar dat is dus niet het geval. Waarschijnlijk i.v.m goede vrijdag wat ik wel snap maar wat ik niet snap is dat wij geen sms of e-mail krijgen dat het gefixt is of ernaar gekeken is, wat ons wel werd beloofd. Als het goed is is er een zogenaamde “Sticker” bij onze postcode geplaatst. 

Reputatie 7

Ik zal sowieso al geen packetloss te zien moeten krijgen ...

Natuurlijk wel, als een hop op het pad naar de destination server niet reageert op pingrequests dan heb je packetlosses. Het is volstrekt normaal dat hops niet of vanaf een bepaalde workload niet op pingrequests reageren, die staan er namelijk om zich bezig te houden met het routeren van data niet om op pingrequests te antwoorden.

Het onderstaande screenshot toont een trace van een perfect werkende verbinding.

 

Reputatie 1
Badge

Mooi, maar wat wordt nu de oplossing om dit te kunnen stoppen want ik kan op de ps4 niks raken. En ik heb dit sinds kort 4 weken terug… dus ik snap niet wat er gebeurt is eigenlijk. Ik betaal niet zeg maar voor een instabiele wifi verbinding.

Reputatie 7

Mooi, maar wat wordt nu de oplossing om dit te kunnen stoppen want ik kan op de ps4 niks raken. En ik heb dit sinds kort 4 weken terug… dus ik snap niet wat er gebeurt is eigenlijk. Ik betaal niet zeg maar voor een instabiele wifi verbinding.

Zou dat wellicht ook veroorzaakt kunnen worden door de andere zijde van de communicatie.

Nu iedereen thuis zit zal het vast een stuk drukker geworden zijn op die servers en zou het me helemaal niets verbazen als de bottleneck helemaal aan de andere zijde van de lijn gezocht moet worden.

 

ik heb van een van de medewerkers gesproken aan de telefoon en er werd mij verteld dat er inderdaad problemen zijn met deze box. Deze zou vervangen worden zodat de wifi hier normaal zou moeten werken zonder dat ik überhaupt kan zien dat ik packetloss heb. 

Packetloss zal je altijd zien binnen dat soort pingtests cq routetraces, dat is inherent aan het feit hops op de route niet (altijd) reageren op een pingverzoek. Dat is hun goed recht en resulteert in een packetloss. Dat heeft niets maar dan ook helemaal niets met wifi te maken.

 

de loss ligt niet aan de gameservers werd mij ook al eerder verteld. 

Wie heeft je dat dan verteld?

Reputatie 1
Badge

Een mevrouw aan de telefoon heeft mij in de wacht gezet voor 5 minuten en met een techneut gesproken. 
er werd mij de vraag gesteld of het bij een game gebeurde of meerdere. Ik heb gezegd meerdere en toen kreeg ik pas het antwoord “ja het ligt inderdaad aan de box deze zal worden vervangen morgen of vanavond al wij sturen een mail als dit gedaan is” 

ik heb helemaal geen mail gehad ik heb ook niet ervaren dat de wifi goed is waar we dus voor betalen dus ik vraag me af wanneer die box dan wel veranderd wordt zodat ik gewoon op de ps4 kan spelen en voip calls kan houden.

Reputatie 7

Een mevrouw aan de telefoon heeft mij in de wacht gezet voor 5 minuten en met een techneut gesproken. 
er werd mij de vraag gesteld of het bij een game gebeurde of meerdere. Ik heb gezegd meerdere en toen kreeg ik pas het antwoord “ja het ligt inderdaad aan de box deze zal worden vervangen morgen of vanavond al wij sturen een mail als dit gedaan is” 

Was dat een mevrouw van de klantenservice van KPN?

Reputatie 1
Badge

Als het goed is wel ik heb gewoon kpn gebeld om te vragen hoe het zit, maar nogmaals wat gaat er nu opgelost worden en wanneer?

Reputatie 7

Als het goed is wel ik heb gewoon kpn gebeld om te vragen hoe het zit, maar nogmaals wat gaat er nu opgelost worden en wanneer?

Waarschijnlijk wordt er helemaal niets verholpen omdat er niets te verhelpen valt dat binnen de invloedssfeer van KPN ligt.

Een medewerker van de klantenservice van KPN kan natuurlijk nooit zeggen dat het niet aan de gameservers ligt en een medewerker van de klantenservice zal/mag ook nooit zeggen dat een box vervangen wordt en al helemaal niet op welke termijn dat zal gaan gebeuren.

Ik ben bang dat je door die medewerker van KPN met een kluitje het riet bent ingestuurd.

Reputatie 1
Badge

Dus er wordt nu gezegd dat er niks aan gaat gebeuren terwijl ik meld dat het internet niet goed werkt? Volgens mij betaal ik toch voor werkend wifi? 
het is toch logisch als er iets niet werkt van de klant dat er dan actie wordt ondernomen? We weten allebei waar en wat het probleem is rn dat wordt dan niet opgelost…

zelf kan ik niks doen om het probleem op te lossen anders had ik dat al gedaan, daarom heb ik de support desk om hulp gevraagd als het goed is is het de taak van een servicedesk om incidenten snel af te handelen... 

 

Reputatie 7

Maar Internet werkt toch prima?

We weten allebei waar en wat het probleem is

Nee, ik weet absoluut nog niet waar en wat het probleem is.

Ik ben ook bang dat je bij KPN aan het verkeerde adres bent om het probleem met het gamen te verhelpen. De oorzaak daarvan ligt zeer waarschijnlijk niet binnen de invloedssfeer van KPN en dan kan KPN dat dus ook niet verhelpen.

En nogmaals, de packetlosses (die overigens helemaal niet erg zijn) hebben niets maar dan ook helemaal niets met wifi te maken.

P.S. Ik ben, net als jij, gewoon een klant van KPN en lid van dit forum.

Reputatie 1
Badge

Mooi dan maar wachten op de reactie van kpn en het probleem ligt hem aan de box van de buurt en het internet werkt helemaal niet prima anders zou ik niks plaatsen op het forum. 
 

internet heeft veel packetloss 70%+ hierdoor kan ik niet normaal gamen wat zorgt voor de term “jitter”. Ik kan met niemand praten op voiceip omdat De persoon vaak hapert of wegvalt voor een aantal seconden.

Zelf kan ik hier niks aan doen alleen klagen dat er packetloss is. De ISP zorgt ervoor dat je gwn goed stabiel internet hebt en als dat niet het geval is moeten ze daarvoor zorgen dat het wel zo is, want daar betalen wij achteraf voor.

enigste optie is het probleem bij de oorzaak aanpakken en dat is de corrupte box zoals hop 3 dat al aangeeft. 

Reputatie 7

... het probleem ligt hem aan de box van de buurt ...

Hoe kom je tot die conclusie?

Op basis van die pingtests?

Alsjeblieft, vergeet ze want die packetlosses die je daar ziet hebben niets maar dan ook helemaal niets te maken met het probleem dat jij ervaart.

Reputatie 1
Badge

Oh zeker wel ik kan een video uploaden en dan kunt u het zelf ervaren. Dat is hoe ik tot de conclusie ben gekomen en de techneut van kpn zegt het zelf ook dus 😂 volgende keer dan maar het gesprek opnemen, ik hoop dat kpn mijn incident wel inziet en meekijkt.

Reputatie 7

Dat jij problemen ervaart geloof ik best, daar hoef je echt geen video voor te uploaden.

Dat dit te wijten zou zijn aan de "box in de buurt" is volstrekt ongefundeerd, er is niets wat daar op wijst.

Je hebt ook geen techneut van KPN gehoord die tot die conclusie is gekomen, je hebt iemand van klantenservice gesproken.

Reputatie 1
Badge

Wat zou het dan mogelijk wel zijn? 
de kabel naar de router toe? Mijn device wat ik gebruik? Alles wat mogelijk zou kunnen heb ik al geprobeerd en nogmaals het is al bevestigd dat het de box is door kpn zelf.

Reputatie 7

Wat zou het dan mogelijk wel zijn? 
de kabel naar de router toe? Mijn device wat ik gebruik? Alles wat mogelijk zou kunnen heb ik al geprobeerd ...

Waarschijnlijk de gameserver helemaal aan de ander kant van de communicatie.

 

...en nogmaals het is al bevestigd dat het de box is door kpn zelf.

Wie heeft dat dan bevestigd?

Als jij bedoelt dan iemand van klantenservice jou gezegd heeft dat het die box is, neem die uitspraak dan met drie korrels zout en hecht er vooral geen waarde aan.

Reputatie 1
Badge

Net ook al vermeldt dat iemand van de klantenservice met de technische service aan het praten was tijdens de call en het zal wel toevallig zijn als er van 17 games al hun gameservers corrupt zijn. Nogmaals het is al bevestigd dat het probleem aan de box ligt. Het is bevestigd door een “techneut” van kpn dus… ik denk niet dat ze zomaar valse informatie aan klanten door geven.

Reputatie 7

Net ook al vermeldt dat iemand van de klantenservice met de technische service aan het praten was...

Dat zegt mij echt helemaal niets. Een techneut zal nooit op basis van een gesprekje van vijf minuten tot de conclusie komen dat "die box vervangen moet worden" ... dat is uitgesloten. Nee, je bent echt met een kluitje het riet in gestuurd, iets anders kan ik er niet van maken.

 

...het zal wel toevallig zijn als er van 17 games al hun gameservers corrupt zijn. 

Dat maakt het nog plausibeler dat de oorzaak van het probleem bij de gameserver gezocht moet worden. Ik zou zeggen kijk eens een uurtje naar een Netflix film, ervaar je daarmee ook problemen?

 

Nogmaals het is al bevestigd dat het probleem aan de box ligt. Het is bevestigd door een “techneut” van kpn dus… ik denk niet dat ze zomaar valse informatie aan klanten door geven.

Heb je zelf die bevestiging van die "techneut" gehoord of zei die medewerker van klantenservice dat tegen jou. Ik vermoed het laatste en ja, dan zal je toch echt je twijfels moeten zetten bij het waarheidsgehalte van die uitspraak. Wellicht een harde uitspraak, maar het is absoluut niet de eerste keer dat we zoiets zien gebeuren. 

Reputatie 1
Badge

De medewerker van de klanten service heeft dat gezegd en het gesprekje was echt geen vijf minuten 😂 maarja ik wacht op iemand van kpn die mij nu kan helpen want dit gaat zo niet 

heb al aangegeven dat het ook met voip wordt verstoord dus gameservers hoeven helemaal niet getest te worden. Het wordt juist meer duidelijker want her zijn ook meerdere games die ik speel en die zitten niet allemaal op een server. 
ik speel trouwens niet alleen dus mensen van een andere regio ervaren dit probleem niet in dezelfde server dus daar ligt het niet aan. 

het is de box en die moet vervangen worden. Dit zal geld kosten waar kpn mogelijk geen zin in heeft on te doen maar achteraf betalen wij dit eigenlijk al. Vervangen is de eerste stap top verbetering en hieraan kunnen we zien of het al opgelost is. 

Reputatie 7

De medewerker van de klanten service heeft dat gezegd en het gesprekje was echt geen vijf minuten 😂

Een mevrouw aan de telefoon heeft mij in de wacht gezet voor 5 minuten en met een techneut gesproken. 

 

het is de box en die moet vervangen worden. 

Welke box zou dan vervangen moeten worden volgens jou?

Weet je het IP adres van die Box?

Reputatie 1
Badge

De box Van waar mijn router aan verbonden zit. waar de hele buurt aan verbonden zit. Waarom heb je het ip adres nodig van die box? Jij bent niet van kpn en kan hem niet verva