Vraag

pfSense firewall

• 12 februari 2017
  • 2 reacties
  • 906 keer bekeken

Badge
Goedemiddag!

Een tijdje geleden heb ik een vmware ESXi Hypervisor gemaakt van mijn Mac Mini met 2 GBE nics. Op deze host staat onder andere een VM met daarop pfSense. Een tijdje geleden werd ik aangevallen dmv een DDOS aanval. De Experiabox kan dit niet handelen en mijn internet vloog eruit. Vervolgens ben ik gaan zoeken naar een oplossing en kwam ik op pfSense uit. pfSense is software om een multipurpose router te maken. Met multipurpose bedoel ik geïntegreerde software zoals Squid 3 en een VPN Server. Nu is het zo dat ik mijn firewall op mijn pfSense box heb ingesteld. Nu weet ik niet hoe ik die firewall koppel aan de Experiabox. Kan ook zelf niet de firewall uitzetten.

Weet iemand misschien hoe dit moet?.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Gewoon de PFSense in DMZ zetten? Daarnaast betwijfel ik of die PFSense wel die "DDOS" trekt aangezien de DSL verbinding wss de eerste bottleneck is.

Daarnaast, als je straks toch PFSense hebt, sla dan even het log op van die DDOS en neem even contact op met abuse@kpn.com

Is dit DSL of glasvezel?
Reputatie 7
Ook ik denk niet dat het plaatsen van een firewall achter de Experia Box iets gaat verbeteren in het geval van een DDoS aanval. De Experia Box zal dan nog steeds die grote hoeveelheid berichten moeten blijven verwerken.

Reageer