Beantwoord

Philips HUE icm Experia V10a

  • 17 May 2019
  • 6 reacties
  • 429 keer bekeken

Sinds de levering van de V10A Experia box kan ik mijn Philips Hue niet meer gekoppeld krijgen. De app werkt en vindt de bridge. Echter wanneer de knop op de Hue bridge ingedrukt moet worden is het wachten op verbinding. Nadat de zoekactie in de app is afgelopen wordt er aangegeven dat er geen bridge is gevonden. De modem is gereset, de app is verwijderd, updates zijn geïnstalleerd maar niets helpt. Bij de vorige Experia box werkte alles vlekkeloos. Wie kan een mogelijke oplossing geven?
icon

Beste antwoord door huistijger 22 May 2019, 13:43

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Zachov
Zit de bridge wel in de V10A direct zonder tussenkomst van wat anders? (switch, router of iets dergelijks)
Haal de bridge eens een paar minuten van de spanning af.
Sluit hem weer aan en koppel de hele handel nog eens.
Grote kans dat het dan weer werkt.
Dank voor je reactie. Ja, zit rechtstreeks op de Router. Voorheen was dat echter niet zo en was de bridge verbonden via een Microtik router. De Hue is wel zichtbaar in de Router. Andere suggesties zijn altijd welkom!
Reputatie 7
Badge +21
Je kunt ook het IP-adres van de bridge direct invullen dan hoeft hij niet te zoeken.
Dit IP-adres kun je terugvinden in de V10A door in te loggen op deze.
Hello huistuiger!

Thanx voor de hulp tot nog toe! Excuus voor de trage reacties. (iets met werk) heb je aanbeveling opgevolgd en gebruik het ip adres 192.168.... zoals dit in de router staat aangegeven. App geeft in eerste instantie aan dat de bridge is gevonden. Wanneer ik op de [help] knop druk en het ip adres invoer van de bridge geeft hij als resultaat dat de bridge gevonden wordt. Zelfde resultaat dus als ik gevraagd wordt om op de knop te drukken..... Zou het kunnen dat de bridge stuk is? Ik twijfel daaraan omdat de bridge wel gevonden wordt namelijk? Zijn er andere instellingen in de router die ik aan- uit moet zetten?
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Zachov
Denk niet dat deze defect is
Haal de desbetreffede lamp eens helemaal van de spanning
laat de bridge zoeken en gelijk de lamp weer aan de spanning zetten
Dus tijdens het zoeken de spanning weer op de lamp
Reputatie 7
Hey @Zachov, leuk dat je ons hier hebt gevonden. Welkom op de KPN Community. Goed om te lezen dat Huistijger je al goed heeft geholpen, klasse! Is het probleem nu ook verholpen? We zien je graag terug 🙂

Reageer