Beantwoord

Philips Hue Sync HDMI box geen signaal via Arris 4K ontvanger

  • 30 April 2020
  • 24 reacties
  • 4301 keer bekeken

Ik heb in dec 2019 de nieuwe Philips Hue HDMI Sync Box gekocht en aangesloten op mijn toenmalige ziggo box alles werkte perfect

sinds deze week ben ik verhuisd en heb de nieuwe KPN Aris 4 K aansloten op de Philips sync HDMI box .. nu geen signaal en af en toe schokkerig beeld .. 4K HDMI kabels gebruikt en omgewisseld .. kortom de Aris 4K geeft geen signaal door aan de Philips Hue HDMI box .. iemand suggesties ?? 

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.

icon

Beste antwoord door JRS54 6 May 2020, 20:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

24 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Dag @Jeroen038. Van harte welkom hier. Als KPN bieden we hier geen ondersteuning in. Je Philips box is met een HDMI kabel aangesloten op je TV en de tv-ontvanger is aangesloten op je Philips box? Misschien kan @huistijger je verder op weg helpen om de boel aan de praat te krijgen. :slight_smile:

Reputatie 3
Badge +2

@Jeroen038 Ik ben even gaan googlen en vond deze site: https://www.homecinemamagazine.nl/2019/10/review-philips-hue-play-hdmi-sync-box-ambilight-2-0/

De update aan het einde van de pagina geeft misschien jouw probleem weer.

Is wellicht geen oplossing maar mogelijk een indicatie dat je het bij de Hue HDMI Sync box moet zoeken.

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Jeroen038 
Ik zou je graag willen helpen, maar ik heb alleen ervaring met de Hue-lampen en die aan de praat krijgen met een Philips TV, dat werkt perfect.
Ik heb de link van @JRS54 even bekeken en vind dat 250 euro voor een apparaat wat zo slecht werkt (vertraging van het lichteffect en alleen de nieuwste Rich Color lampen te gebruiken) een enorm nadeel en daarom veel te duur voor de prijs.
Lees het artikel maar eens goed door, er zijn nogal wat problemen met die box en Signify laat niets meer van zich horen.

Reputatie 6
Badge +9

Bedankt voor jullie reacties en input, @huistijger en @JRS54.

@Jeroen038, kun je verder met het artikel dat @JRS54 stuurt? En heb je wellicht ook al contact gehad met de leverancier? 

Heren hartelijk dank en ga er direct mee aan de slag !! 

Reputatie 6
Badge +9

Fijn dat je met de input van @JRS54 verder kunt, @Jeroen038. Mocht je toch nog ergens vragen over hebben, stel die dan gerust. 

Reputatie 1

Recent is er weer een nieuwe update van de sync box uitgebracht met veel verbeteringen. Misschien werkt het na het updaten beter. Ben ook wel benieuwd of het probleem voor je is opgelost? 

 

Wijzingen: https://www2.meethue.com/nl-nl/ondersteuning/versie-informatie/philips-hue-play-hdmi-sync-box

Reputatie 6
Badge +9

Bedankt voor de tip, @Jenniferrr. Ik ben benieuwd of de update voor verbetering zorgt, @Jeroen038:slight_smile:

Dag allemaal, er zijn aardig wat firmware updates bij de Philips Hue Sync Box geweest . @Jenniferrr . dank vóór het doorgeven info firmware  
Uitgesloten - Sony Bravia TV .. werkte wel via Hue Sync en een Ziggo Kabelmodem 

Signaal / HDMI kabel van de Artis uitgang op alle 4 de HDMI ingangen van de Hue Sync box aangesloten .. geen beeld .. alle HDMI ingangen ook geprobeerd  .. af en toe hoop gekraak .. 

1 voordeel / oplossing .. Zowel De Phillips Hue sync en Sony Bravia herkennen nu wel een signaal HDMI ingangen .. 

Probleem HDMI ingang Hue Sync met Arris valt uit geeft signaal Arris niet door. De PC , Google Chromecasr PlayStation 4 werken allemaal op de HUE sync .. de KPN Arris en Hue sync werken samen nog steeds niet samen .. erg k.. na 2 jaar .. dat rijmt ..

Feit blijft Ziggo Horizon + Sony TV en Hue sync was een gelukkig huwelijk 😇

De firmware van Arris en Hue sync zijn up to date 

ondertussen geen beeld. En KPN reageert gelukkig op het forum maar Phillips reageer nergens op .. 

We wachten het maar weer af 

Gr @Jeroen038 

Reputatie 2

Je dient poort 2 of 4 te gebruiken. Ik had ook problemen met poort 1 vd syncbox. Poort 2 en 4 ondersteunen hogere snelheden bijv. voor Dolby Vision en HDR10. Aangezien de Arris HDR ondersteunt, dien je die poorten te gebruiken. Wellicht nog Dolby Vision in de app vd syncbox activeren onder geavanceerde instellingen. Bij mij was dit de oplossing. Ligt iig aan de syncbox. 

Reputatie 2

@Jeroen038 

Reputatie 2

Inmiddels is er weer een update. 

Wij hebben ook grote problemen met de hue syncbox en de 4K ontvanger van Arris type VIP5202.

 

Om de haverklap paar seconden het beeld op zwart en dan weer beeld.

Kortom werkt helemaal niet, alle ingangen geprobeerd.

 

Ik wil een oplossing van KPN of Philips, en anders mijn geld terug.

Heb de sync box er tussen uitgehaald anders kon ik niet een goed tv kijken

Nou lieve mensen ,  ik heb de Aris rechtstreeks aangesloten op HDMi poort 1 .. ja en geen 2 of 4 .
 

Ik had eerst een dongle in HDMI poort 1 en de Aris in poort 4 en verdomd het werkte ..voor 1 minuut. Dus er was hoop 
 

wat heb ik gedaan ? 
1. Check en voor evt update HUE sync uit
2. alle HDMI kabels uit Hue sync gehaalD

  1. KPN Aris in poort 1 
  2. direct beeld in hoogste resolutie 3600
  3. In de Hue Sync app staat “nieuwe ingang gedetecteerd aan 
  4. bij inschakeling HDMI Apparaat bij HDMI poort 1 ingeschakeld 
  5. Bij video signaal gedetecteerd staat niets aangevinkt 
  6. Bij geavanceerde sync instellingen staat Dolby Vision aan 

HELAAS .. nu 5 minuten beeld , signaal valt af en toe weg .. bij sync starten klapt ie eruit 

zonder sync klapt ie er na 1 min eruit ..

Ik ga verder speuren en uitzoeken  maar volgens mij 

klapt ie eruit omdat de sync app effe geen verbinding heeft met de bridge Hue .. wellicht zit daar ook ellende .. en ik verwacht met auto video sync kanaal selecteren .. maar goed we hebben beeld , en hue sync lampen .. 

 

wordt vervolgd 

 

Beste,

ik heb kpn gebeld en een nieuwe arris 5202 ontvangen deze week.

en aangesloten en geen storing meer gehad

alleen wilt de sync box niet aanspringen via de usb uitgang arris op ingang sync box

wordt vervolgt 

Dag kerel , dank voor de terugkoppeling 

welke HDMI poort heb je de Aris aangesloten ? 
 

 

Als je ervoor staat helemaal links waar ook usb zit enz

Jup nr 4 dus .. ok .. ik heb de Aris aangesloten op HDMI 4 .. tv signaal valt nog niet uit .. na 5 min ga ik synchroniseren met de Hue Lampen.. 

ben benieuwd 

maar wel frappant dat ik nu eindelijk het Aris signaal via Hue Sync wordt doorgeven. Bizar na 2,5 jaar .. 

Dat moet gevierd worden met een biertje 😂

Heb ik nog 1 vraag .. tis een USB C kabel toch ? 
Zou wel verdomd handig zijn als tv wordt gezet dat de Hue sync automatisch aangaat anders snappen ze hier thuis zonder app er helemaal niks meer van en ik blijf dan kabels wisselen .. 

Kortom .. we zijn er nog niet 

ondertussen in de app op synchroniseren gedrukt en alles werkt nu naar behoren en klapt er (nog) niet uit .. wat ik overigens erg vreemd vind dat ik nu eindelijk signaal hebt ..eerst werkte het , daarna signaal weg .. weer de storingen en geen beeld . Resetten en klooien en nu goed signaal 

Ja heb ook ellende gehad is usb c ook sls je een mail stuurt naar ****@******* kan ik je wat meer info en video sturen maar wordt later drink me ni ook een biertje heb je Untappd ?

E-mailadres is foutief 

usb C problemen inschakelen kan omdat op bv Sony tv continue 5v op alle 3 de usb poorten . Inschakelen van 0-5V werkt dus niet 

https://tweakers.net/reviews/7430/4/philips-hue-play-hdmi-sync-box-ambilight-voor-iedere-tv-gebruik.html

Ik heb idd ook een Sony tv maar ik heb hem via usb uitgang arris aangesloten 

excuses ***********@******

Top thnx

  • Het is 08 januari. Een jaar heeft de Hue Sync box gefunctioneerd op Sony Bravia en Ziggo decoder. Vanaf maart 2020 KPN Arris VIP5202. Sindsdien geen signaal van Arris naar Hue Sync Box (scroll maar naar boven) Geen werkende HUE Sync box door de Arris.
  • Laatste updates Sony TV, Arris 5202 en Sync box geinstalleerd.
  • Ik lees in een ander forum dat Arris problemen heeft met wisselende beeld verversingen blabla ..puur signaal Arris naar diverse merken TV's (Samsung auto signal uitzetten) iets met HD1080i beeldfreq 50hz en UHD hz
  • Ik ga nu diverse HDMI poorten sync box proberen, bij de Arris testen diverse beeldkwaliteiten (HD of UHD)
  • Lukt dit niet ga ik 2e Arris voor 2e toestel installeren (nooit gebruikt)  . Kijken of nieuwe modem wel probleem verhelpt zoals bij https://forum.kpn.com/members/pch1-304888 @PCH1 .
  • Wordt vervolgd part 432

HET WERKT.. Nonderjnu na bijna 3 jaar ..en niet eens de 2e Arris te hoeven aansluite

  1. alle updates en firmware voor de ARRIS KPN , (HTML 5.154.204 en NMC 8.1.153_3) HUE SYNC box en de Sony Bravia KD-49XF8505
  2. HDMI out sync box naar HDMi-poort 3 met ARC op Sony (dit was bij mij o.a. naast software updates de sleutel)
  3. de Arris verbinden met HDMi kabel op poort 2 van Sync box
  4. op Arris niets gewijzigd qua beeldscherminstellingen . type HDMi, resolutie automatisch,beste kwaliteit op UHD en HDR-mode aan
  5. Op de app van iphone Hue Sync - ARC staat uit. Dolby Vision verbeteren staat aan
  6. aut in uitschakelen CEC uit / USB detectie aan (met USB van Arris naar USB-C aansluiting in de Sync box 
  7. niet auto laten syncen als Sync box een andere HDMi aansluiting vind 

Draait nu ruim een uur, syncen en niet sync ..kraakhelder beeld op 3840x2160 (4k ultra) ..syncen kleur en beeld loopt cynchroom en mooi ...nou koesteren dien handel. Heb video's van aansluitingen en instellingen vastgelegd voor de evt liefhebber, lees die de boel niet werkend krijgt. ..link via DM sturen

groeten vanuit 038