Vraag

Pi-hole: hoe kan ik mijn DNS configureren?

  • 28 February 2023
  • 51 reacties
  • 1364 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb een raspberry pi met pi-hole draaiende.

Ik heb er geen verstand van, vooraf even zeggen.

Ik wil op het niveau van de router dat elk apparaat nu geen advertenties heeft, want pi-hole blokkeerd advertenties. Volgens de instructies die ik volg (https://linustechtips.com/topic/1094810-pi-hole-setup-tutorial/) zeggen ze: ‘To enable Pi-Hole on a Router level, meaning it will work on all your devices automatically, you'll need to configure your router's DHCP server's default DNS settings.’

 

Hoe doe ik dit? Ik zit in de mijnmodem instellingen, ik heb het opgegeven IP adres ingevoerd bij de my modem primary DNS, maar het lijkt niet te werken. Dit is het scherm dat ik kreeg: 

 


51 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Welke router heeft u? De Experiabox? Welke versie? Of KPN Box? 

Reputatie 1

Welke router heeft u? De Experiabox? Welke versie? Of KPN Box? 

Ik heb de KPN box 12 met 1 superwifi punt (en 1 bij modem)

Reputatie 7

Het issue is dat je op de Experia/KPN Box het IPv6 van de te gebruiken DNS server in kunt stellen.

Apparaten die IPv6 prefereren zullen dus nog steeds de IPv6 DNS server van KPN gebruiken i.p.v. jouw Raspberry Pi.

Heb je overigens wel het IPv4 adres voor jouw Raspberry Pi met een DHCP reservation vastgezet?

Welke Experia/KPN Box heb je?

Reputatie 1

Het issue is dat je op de Experia/KPN Box het IPv6 van de te gebruiken DNS server in kunt stellen.

Apparaten die IPv6 prefereren zullen dus nog steeds de IPv6 DNS server van KPN gebruiken i.p.v. jouw Raspberry Pi.

Heb je overigens wel het IPv4 adres voor jouw Raspberry Pi met een DHCP reservation vastgezet?

Welke Experia/KPN Box heb je?

Ik snap hier eerlijk gezegd niet veel van als ik eerlijk moet zijn, ik heb de KPN box 12, welke gegevens heb je zonodig nodig? Dan kan ik die zoeken.

Reputatie 7