Beantwoord

Ping in game hoog

• 15 juli 2017
  • 7 reacties
  • 161 keer bekeken

Gisteren begon mijn probleem met ping in game 990ms ik had speedtest uitgevoerd maar geen negatieve waarden ook had ik gisteren klantenservice hierover gebeld ook zij kwamen er niet achter ook speedtest uitgevoerd zelfde normale waardes. Modem heb ik gerest kabels bekeken of ze niet deugden alles werkt gewoon prima tenzij je aan het gamen bent dan schiet de ping ineens omhoog. Iemand die me kan helpen ?
Alvast bedankt,

Serdar
icon

Beste antwoord door wjb 15 juli 2017, 21:52

Het zit niet met 1 spel zo maar met meerdere o.a cod csgoEn welke nog meer, toevallig van dezelfde leverancier en/of aan dezelfde zijde van de bottleneck?
Als de responsetijden van pings oplopen, dan betekent dat puur dat er ergens op de route tussen gameconsole en gameserver een wachtrij ontstaat waar de ping dan ook in komt te staan. Als het niet jouw eigen aansluiting op Internet is, dan is het elders op de route.
Wat je kunt doen is eens een trace route (tracert) uitvoeren terwijl je hogere pingtijden ervaart. Wellicht dat je daarmee inzicht kunt krijgen in waar op de route de bottleneck ligt.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Wat is de snelheid van jouw Internet verbinding?
Dit fenomeen zien we heel vaak bij Internetaansluiting met een lage upstream bandbreedte.
Wat zijn downstream en upstream snelheden?
Meet die eens vanaf een bekabeld aangesloten PC via www.kpn.com/internet/speedtest.htm
60mbit
http://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/63f67f50-6992-11e7-988b-ed604923dfcc
Reputatie 7
Dat zijn geen slechte waarden.
Dat betekent eigenlijk dat er verderop op route naar de server van het spel een bottleneck zit/heeft gezeten die de ping tijden laat oplopen. Als de server of Internet aansluiting van de server zwaar belast wordt kan precies hetzelfde gebeuren.
Helaas ligt dat dan wel buiten de invloedssfeer van KPN.
Het zit niet met 1 spel zo maar met meerdere o.a cod csgo
Reputatie 7
Het zit niet met 1 spel zo maar met meerdere o.a cod csgoEn welke nog meer, toevallig van dezelfde leverancier en/of aan dezelfde zijde van de bottleneck?
Als de responsetijden van pings oplopen, dan betekent dat puur dat er ergens op de route tussen gameconsole en gameserver een wachtrij ontstaat waar de ping dan ook in komt te staan. Als het niet jouw eigen aansluiting op Internet is, dan is het elders op de route.
Wat je kunt doen is eens een trace route (tracert) uitvoeren terwijl je hogere pingtijden ervaart. Wellicht dat je daarmee inzicht kunt krijgen in waar op de route de bottleneck ligt.
Nee maakt niet uit welke game ik ook probeer krijg tijdens het spelen gewoon enorme ping rate.. heb het zelfs uitgeprobeerd met een webgame... 😞 heb het met iedere online game hetzelfde probleem uplay steam origin webgame maakt allemaal niet uit zolang het online is heb ik die probleem. het begon allemaal afgelopen vrijdag 14-07 voor die tijd nergens problemen van gehad.
Zou je https://www.pingplotter.com/products/free.html kunnen downloaden en en paar runs kunnen doen ? Klinkt alsof je in dezelfde boot zit als veel andere gamers. ( https://forum.kpn.com/internet-9/packetloss-niet-te-doen-434403)

Reageer