Beantwoord

PlayStation 4 in centerparks

  • 1 June 2018
  • 7 reacties
  • 17405 keer bekeken

Momenteel zit ik in centerparks en heb mijn ps4 mee genomen. Nu is het zo dat ik geen verbinding kan maken met het wifi (premium) wegens dat je moet inloggen via kpn hotspot lukt het op eem of andere manier niet... ik zou hier graag een oplossing voor willen
icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 7 June 2018, 12:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Ik heb het zelfde probleem momenteel...
Reputatie 7
Badge +30
Tetheren via een laptop? Die met WiFi verbinden en laten inloggen, dan de ethernetadapter bridgen aan de wifi adapter en de PS4 aansluiten op de laptop.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag allen. Wat leuk dat jullie deze vraag stellen op het Forum.

Het probleem is dat je moet inloggen op een website zodra je gebruik maakt van een Hotspot. Pas daarna krijg je toegang en kan je gebruik maken van internet en online gamen.

Je zal een Wi-Fi verbinding moeten maken in het instellingenmenu van jouw PS4. Test het signaal niet wanneer daarom wordt gevraagd. Open in plaats daarvan de browser en log in. Zodra je bent ingelogd op de Hotspot druk je snel op de PS knop. Mocht de verbinding na een tijdje wegvallen dat zou je dit opnieuw moeten doen

Het werkt ook op de manier dat Robin beschrijft, daar kan je ook voor kiezen natuurlijk :-)

Hallo,

2 jaar later maar dit topic stond bovenaan mijn zoekresultaten, reacties waren vrij onduidelijk dus hierbij even een duidelijke oplossing:

Als je met je mobiele telefoon verbinding maakt met de KPN hotspot en daarna uitlogt via http://logout.hotspots dan ga je als het goed is automatisch naar de login url van de desbetreffende hotspot.

In geval van Centerparcs Kempervennen is dat https://login.wifi.kpn.com

Je stelt het KPN netwerk in op je Playstation (testen na aanmaak hoeft niet) en dan ga je via de webbrowser op de playstation naar de login site die je via je mobiel hebt verkregen.

Als het goed is zie je dan op je Playstation hetzelfde scherm als hetgeen automatisch op je mobiele telefoon verscheen, selecteer start o.i.d. en dan zou het prima moeten werken. 

Enjoy 😉 

Hallo iedereen, 

 

Ik heb bovenstaande mogelijkheden geprobeerd maar zonder succes. 

Uiteindelijk is het mij gelukt op de volgende manier. 

Verbind de Ps4 met het netwerk van je hotel/vakantiehuis/KPN hotspot.

Ps4 zal gaan aangeven bij de internet test dat er een ip adres is maar loopt daarna stuk.

Ga in het instellingen menu naar gebruikershandleiding en open deze. De ps4 zou normaliter naar de pagina gaan van de gebruikershandleiding maar in plaats daarvan opent de aanmeld pagina van je internet netwerk en kun je inloggen.

Succes gegarandeerd! Graag gedaan. 

Hallo,

2 jaar later maar dit topic stond bovenaan mijn zoekresultaten, reacties waren vrij onduidelijk dus hierbij even een duidelijke oplossing:

Als je met je mobiele telefoon verbinding maakt met de KPN hotspot en daarna uitlogt via http://logout.hotspots dan ga je als het goed is automatisch naar de login url van de desbetreffende hotspot.

In geval van Centerparcs Kempervennen is dat https://login.wifi.kpn.com

Je stelt het KPN netwerk in op je Playstation (testen na aanmaak hoeft niet) en dan ga je via de webbrowser op de playstation naar de login site die je via je mobiel hebt verkregen.

Als het goed is zie je dan op je Playstation hetzelfde scherm als hetgeen automatisch op je mobiele telefoon verscheen, selecteer start o.i.d. en dan zou het prima moeten werken. 

Enjoy 😉 

Deze uitleg was heel duidelijk! Bedankt! Naar de website logout.hotspots te gaan kon ik eindelijk inloggen 💪

Mittlerweile 2023: Falls noch wer das Problem hat, dass er bei der Anmeldung im KPN Wlan bei "Einfach" nach "Proxy Verwenden" gefragt wird, nur um mit Fehlermeldungen Konfrontiert zu werden, versucht die Verbindung über "Benutzerdefiniert" herzustellen, gibt überall "Automatisch", "Nicht angeben" oder "Nicht verwenden" an und ihr solltet es an der Proxy abfrage vorbei zum Verbindungstest Schaffen, wo ihr eine Fehlermeldung bekommen werdet, aber keine Sorge, sobald diese kommt, geht aus den Interneteinstellungen raus und ruft dass Benutzerhandbuch in den Einstellungen auf, anstelle des Benutzerhandbuches wird jetzt nämlich im Browser dir KPN Login-Seite aufgerufen wobei noch ein Zwischenfenster auftaucht, wo ihr ja klicken müsst, nun könnt soltet ihr auf der seite sein wie ihr sie auf dem Hamdy beim Anmelden im KPN WLan vorfindet.