Vraag

Plex externe poort niet meer benaderbaar: portforwarding werkt niet

  • 22 November 2021
  • 2 reacties
  • 130 keer bekeken

Sinds een week is mijn Plex-server op mijn NAS niet meer toegankelijk van buiten het netwerk en geven port checker tools aan dat de handmatig toegewezen poort via mijn externe ip niet meer benaderbaar is (“connection timed out/blocked”-meldingen). Plex zelf geeft echter nog steeds groen licht voor remote access. Ik zit met een niet ideale dubbele-NAT-situatie, maar dit was nooit eerder een probleem. Wat ik nu ook probeer (andere poorten toewijzen op beide routers, DMZ, uPnP, factory resets etc.) niets werkt. Via de Plex-forums heeft een medewerker na analyse van de server logs al bevestigd dat port forwarding inderdaad niet werkt.

Aangezien ik zelf niets aan de instellingen had veranderd voor dit begon, vermoed ik een nieuw conflict na een stille update of iets dergelijks. Iemand nog andere suggesties of tips?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +16

@Slappo, welkom! Ik heb geen suggestie of tips voor je, maar misschien vanuit onze Community wel! :blush:

(andere poorten toewijzen op beide routers, DMZ, uPnP, factory resets etc.) niets werkt. Via de Plex-forums heeft een medewerker na analyse van de server logs al bevestigd dat port forwarding inderdaad niet werkt.

Van welke 2 routers maak je gebruik? Eventueel screenshots helpt ook altijd!

Mijn setup: Experiabox 10a aangesloten op Amplifi HD mesh netwerk die NAT regelt. Synology NAS met Plex server aangesloten op Amplifi HD via ethernet. Experiabox kan helaas niet in bridge mode gezet worden, dus werkte ik met port forwarding of DMZ. Beide opties werkten prima, maar nu dus niet meer. Nergens in de setup zie ik een foutmelding en Plex geeft aan dat remote access gewoon nog werkt. Als je de logs echter bekijkt of via mijn publieke ip de externe poort probeert te benaderen dan krijg je een ‘connection timed-out’ of ‘connection blocked’ melding. Eigenlijk bij elke willekeurige poort die ik probeer te openen/forwarden.