Beantwoord

Plex niet meer bereikbaar. Portforwarding lijkt niet meer te werken na herinstallatie Windows

  • 8 April 2019
  • 3 reacties
  • 624 keer bekeken

Hallo,

Ik heb een Plex server draaien op mijn pc die prima werkte, nadat ik op deze pc Windows opnieuw geïnstalleerd heb, is plex niet meer (goed) bereikbaar van buiten mijn netwerk. Het lijkt mij vreemd dat de poort die ik hiervoor open gezet had ineens gesloten blijkt te zijn, aangezien het netwerk onveranderd is, en ik weer hetzelfde statische IP adres heb.

Situatie: Op de kpn modem heb ik de router waar de pc aan hangt ingesteld als DMZ. op de router heb ik portforwarding toegepast. zie hiervoor bijgevoegde afbeelding. De onderste (port 5000 192.168.10.106) werkt prima, alle anderen naar 192.168.10.105(mijn pc/plex server) lijken dicht te staan.

Het vreemde is, plex geeft aan: niet beschikbaar van buitenaf. Toch kan ik de server bereiken van buiten het netwerk, echter werkt het beperkt , niet meer dan 320p terwijl alles 1080p is.

Iemand die me hierbij kan helpen?

icon

Beste antwoord door kwiznix 10 April 2019, 17:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Hoi @kwiznix . Ik kan je hier vanuit KPN niet echt mee helpen. Mocht je het idee hebben dat de experia box voor de verstoring zorgt, wil ik dat graag weten. Aangezien je aangeeft dat DMZ gebruikt, omzeil je in prinicipe het modem. Ik vermoed dat er dus ergens iets misgaat in de instellingen.
Het klinkt gek maar een herstart van server/pc heeft in het verleden 'vage' plexproblemen bij mij opgelost.
Ik heb mn firewall uit en weer aan gezet, nu lijkt het vooralsnog te werken, poorten lijken nu ook open te staan
Top! Ik ben blij dat het met die relatief simpele handeling opgelost lijkt!