Beantwoord

Plex server werkend krijgen met eigen modem achter experiabox V10

• 7 januari 2018
  • 4 reacties
  • 1020 keer bekeken

Ik heb mijn thuis netwerk ingesteld zoals aangegeven in het topic "Gebruik een eigen router achter de Experia Box". Met uitstekende hulp op dit forum heb ik zelfs mijn 2 IP-TV ontvangers via een VLAN configuratie werkend gekregen in combinatie met mijn eigen router (linksys WRT1900ACS).

Nu heb ik het volgende probleem. Ik kan niet remote access voor elkaar krijgen voor mijn plex server. Ik heb plex draaien op mijn synology NAS, en de plex port forwarded op mijn linksys router. Op plex forum wordt gemeld dat ik mogelijk iets verkeerd heb staan met dubbel NAT. Dus heb met een NAT-filter setting op mijn linksys gespeeld (aan/uit geprobeerd) en dat leek even succsevol te zijn. Heel even had ik verbinding, maar enkele secondes later niet meer. Op de experiabox heb ik nog niet met NAT gespeeld (waar zit dat eigenlijk, en kan ik dat wel zomaar doen?)

Weet iemand hoe plex toegang vanuit extern netwerk werkend te krijgen in de configuratie zoals beschreven in het topic "Gebruik een eigen router achter de Experia Box"?
icon

Beste antwoord door BerendDeMeyer_ 8 januari 2018, 11:06

Ik heb mijn thuis netwerk ingesteld zoals aangegeven in het topic "Gebruik een eigen router achter de Experia Box". Met uitstekende hulp op dit forum heb ik zelfs mijn 2 IP-TV ontvangers via een VLAN configuratie werkend gekregen in combinatie met mijn eigen router (linksys WRT1900ACS).

Nu heb ik het volgende probleem. Ik kan niet remote access voor elkaar krijgen voor mijn plex server. Ik heb plex draaien op mijn synology NAS, en de plex port forwarded op mijn linksys router. Op plex forum wordt gemeld dat ik mogelijk iets verkeerd heb staan met dubbel NAT. Dus heb met een NAT-filter setting op mijn linksys gespeeld (aan/uit geprobeerd) en dat leek even succsevol te zijn. Heel even had ik verbinding, maar enkele secondes later niet meer. Op de experiabox heb ik nog niet met NAT gespeeld (waar zit dat eigenlijk, en kan ik dat wel zomaar doen?)

Weet iemand hoe plex toegang vanuit extern netwerk werkend te krijgen in de configuratie zoals beschreven in het topic "Gebruik een eigen router achter de Experia Box"?

Goedemorgen Paja - @paja-nl!

Welkom op het KPN Forum!

Heb je in je Experia Box - welke V? - ook de juiste - 32400 - port forward ingesteld?

Succes en heb een fijne dag! 😎
Bekijk origineel

4 reacties

Hoi Berend @BerendDeMeyer_,

Excuus dat ik op een al wat ouder topic reageer, maar ik heb enigzins dezelfde set-up: Experia Box V10 daarachter een Netgear R6400 met dd-wrt. Deze heb ik met behulp van de hier beschreven uitleg werkend aan elkaar gekoppeld: https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/gebruik-een-eigen-router-achter-de-experia-box-164983 (dus DMZ en DHCP binding in de experiabox waardoor Netgear een vast WAN IP krijgt)

De Plex Media server staat op een NAS die gekoppeld is aan de Netgear Router. Remote acces naar de Plex server krijg ik echter niet voor elkaar. Ook met bovenstaande oplossing niet. Zie screens van de setting hoe ik deze nu heb staan.

Experia Box v10:

Netgear R6400:

En in Plex:

Enig idee wat ik niet goed doe? 🙂

ps. Mijn volgende stap als ik dit werkend heb is door middel van AirVPN een openVPN op te zetten op de Netgear router, maar goed dat is stap 2... Eerst maar is zonder VPN aan de praat krijgen! 😉
Reputatie 6
Hoi, Dat heb ik nu gedaan, en het werkt nu inderdaad! Thanks voor je advies. Ik was inderdaad vergeten de portforwarding in mijn experiabox aan te zetten voor de linksys port naar mijn eigen router. Portforwarding stond alleen aan op mijn eigen router, maar de Experiabox V10 gaf geen port door aan mijn linksys router...

Ik heb nog wel een follow-up vraag:
- ik heb ivm privacy redenen een openVPN verbinding op mijn Synology opgezet (DS918+; hierop draait de plex server dus), en de Plex external toegang werkt alleen als ik de openVPN verbinding uitzet. Hoe krijg ik external toegang naar de plex server op mijn NAS, terwijl ik daarop ook een openVPN verbinding draaiend heb? (note: naast een openVPN voor external connceties heb ik natuurlijk ook een gewone LAN aansluiting, met een internal IP).

Goedenavond Paja - @paja-nl!

Bedankt voor je terugkoppeling, fijn dat ik je heb kunnen helpen! Ik heb ook een Plex Media Server draaien op mijn DS-1812+., hetzij zonder VPN.

Voor je vervolgvraag verwijs ik je dan ook heel graag naar het Nederlandse Synology Forum, want daar kun je alle infornatie vinden, maar natuurlijk ook hulp voor het op de juiste manier installeren van een VPN op jouw Syno.

Ik ben er zelf ook lid, dus wellicht lees ik binnenkort je vraag ook daar.

Heb een fijne avond! 😎
Hoi, Dat heb ik nu gedaan, en het werkt nu inderdaad! Thanks voor je advies. Ik was inderdaad vergeten de portforwarding in mijn experiabox aan te zetten voor de linksys port naar mijn eigen router. Portforwarding stond alleen aan op mijn eigen router, maar de Experiabox V10 gaf geen port door aan mijn linksys router...

Ik heb nog wel een follow-up vraag:
- ik heb ivm privacy redenen een openVPN verbinding op mijn Synology opgezet (DS918+; hierop draait de plex server dus), en de Plex external toegang werkt alleen als ik de openVPN verbinding uitzet. Hoe krijg ik external toegang naar de plex server op mijn NAS, terwijl ik daarop ook een openVPN verbinding draaiend heb? (note: naast een openVPN voor external connceties heb ik natuurlijk ook een gewone LAN aansluiting, met een internal IP).
Reputatie 6

Goedemorgen Paja - @paja-nl!

Welkom op het KPN Forum!

Heb je in je Experia Box - welke V? - ook de juiste - 32400 - port forward ingesteld?

Succes en heb een fijne dag! 😎

Reageer