Vraag

(Point Of View) Slimme deurbel verbinden met experiabox V10A

  • 16 November 2019
  • 2 reacties
  • 496 keer bekeken

Slimme deurbel functioneet niet dankzij beperkte Router KPN Exoedia V10 A

Goedemorgen,

Ik heb een router van KPN de Expedia V10 A. Recentelijk een slimme doorbel aangschaft, de smartwifidoorbel geleverd door PointofVieuw. Deze is verbonden met de router. Beeld en geluid wordt keurig doorgegeven en alles is via mijn mobiele telefoon te volgen. Enig, maar wel meest evident aspect in deze is dat ik geen signaal ontvang op mijn telefoon als er iemand aanbelt. VOlgens de leverancier ligt dit aan de KPN Router. Ik zou volgens hen een poort moeten openen in de DMZ (?) zodat er meer informatie zoals belsignalen aangeleverd worden. Ik heb KPN zelf gebeld, maar die hebben nog kennis van zaken en willen geen medewerking geven, tenzij ik mijn contract (dat afloopt op 17 februari 2020) openbreek en een serviceabbonenemt van € 5,00 p.m. plus nieuw contact afsluit. N.b. het servicecontract viel niet onder de oude propositie werd mij leuk verteld (ben sinds 2019 client). Naast deze mijn inziens chantabele oplossing van KPN (ik verwacht van deze dure leverancier niet dergelijke praktijken) is er nog geen oplossing. Heeft iemand een idee hoe ik als niet al te ICT technisch persoon dit euvel kan verhelpen of is net als vele andere clienten al hebben besloten, KPN vaarwel zeggen de beste optie voor een prijs/kwalitatief betere aanbieder. Ik hoor graag. Bedankt.


2 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Welkom op ons Forum @Rudo , bedankt voor het plaatsen van je vraag. 

Vervelend dat de klantenservice niet aan de verwachten heeft voldaan, je kunt altijd bij ons terecht op het Forum voor technische vragen. De introductie van onze nieuwe TechDesk is inderdaad alleen beschikbaar voor onze nieuwe propositie en dus KPN Hussel. 

Als ik het goed begrijp, wil je de deurbel zo instellen dat je bij aanbellen een melding ontvangt op de telefoon.

Om een beter beeld te krijgen van de situatie. Is het de bedoeling je een melding krijgt over de sms of via een applicatie? 
Als het een applicatie is, kan het zijn dat in de instellingen sms of telefoonmelding uitstaat? 

In andere topics over de slimme deurbel  lees ik het een en ander over de 2.4 Ghz en 5.0 Ghz verbinding.
Wellicht kan je hier proberen de 5GHz uit te zetten of het hier de 2.4Ghz en 5 GHz van elkaar te splitsen.

 

Graag hoor ik van je.

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!

Reageer