Beantwoord

Poort 12883 openen in de v10

  • 6 December 2019
  • 13 reacties
  • 137 keer bekeken

Hallo

Hoe kan ik van mijn eperiabox v10 poort 12883 openzetten?

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 12 December 2019, 14:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @jossch1966 

Vul in je browser 192.168.2.254 in
inlognaam admin

De eerste keer vul je geen wachtwoord in.
Het modem gaat je daarna eerst om een wachtwoord vragen

Klik hier voor alle instellingen van de V10

hoi

 

Dank voor je reactie,

Inloggen is niet het probleem .

poort 12883 is dichtgegaan. stond open.

hier is de applicatie Cabman aan gekoppeld

de heeft 2 maand gewerkt totdat deze poort is gesloten.

 

Hoe open ik deze poort.

Reputatie 7
Badge +21

hoi

 

Dank voor je reactie,

Inloggen is niet het probleem .

poort 12883 is dichtgegaan. stond open.

hier is de applicatie Cabman aan gekoppeld

de heeft 2 maand gewerkt totdat deze poort is gesloten.

 

Hoe open ik deze poort.

Klik op bovenstaande link om de gebruiksaanwijzing te bekijken, daar staat alles in.

Reputatie 7
Badge +21

Hier stond al de oplossing in een eerder bericht

Hoi @jossch1966 . Welkom op het forum.

Is het gelukt met de handleiding die @huistijger linkt? 

Hallo

 

Dank jullie wel voor alle informatie.

Ik snap niets van deze linken.

 

De ene keer als ik kpn bel wordt ik stap voor stap geholpen en werkt het binnen 1 minuut de andere keer wordt ik verwezen naar het forum.

 

Ik heb totaal geen feeling met computertaal.

Graag heb ik een stap voor stap plan in jip en janneke taal

Ik ga m'n best doen, @jossch1966 . 

 

stap 1:

-start je browser ( dit mag internet explorer, chrome, firefox of safari zijn)

-vul in de adresbalk 192.168.2.254 in en druk op enter ( vergeet de puntjes ertussen niet)

Vervolgens wordt je gevraagd om in te loggen. Laat het wachtwoord leeg.

Als dit de eerste keer is dat je in het modem inlogt zal er nu een verzoek komen om zelf een wachtwoord te bedenken.

Die moet je 2x invullen en goed voor jezelf bewaren.

 

Als het jou lukt om op deze manier in te loggen, laat het weten. Dan laat ik je daarna zien waar je een poort kunt open zetten.

Mocht het toch lastig zijn, is het misschien beter om iemand in de omgeving te vragen die handig is met computers

 

Trouwens. Voordat we dit allemaal doen. Wat is cabman? Wat voor applicatie is dat? Voor de meeste software hoef je namelijk helemaal geen poorten open te zetten en dan zou het zonde van de moeite zijn. 

Hallo

 

Cabman is een plan programma nodig.

 

Deze heeft poort 12883 nodig. Alles is reeds aangemaakt en heeft reeds 2 maand gedraaid en om de 1 of andere reden is deze poort nu gesloten.

 

 

Inloggen lukt, dat is geen probleem.

Graag heb ik de volgende stappen om deze poort open te zetten

Fijn dat het inloggen is gelukt. 

Je wilt nu op zoek naar onderstaande pagina:

 

-Als je op deze pagina naar beneden scrollt krijg je de optie om ‘maak een nieuwe appnaam’  te kiezen. 

-Deze zou ik dan cabman noemen en hier kun je de poort invullen (4 keer dezelfde poort) TCP

-Daarna op toepassen drukken.

 

Nu moet je nog het  juiste IP adres toewijzen. Dat is dus het apparaat dat toegang moet hebben tot de applicatie. Dat doe je door weer naar boven te scrollen .

Typ hier het ip adres en kies je zelfgekozen appnaam ( cabman) vervolgens zal voor het specifieke ip adres de poort open staan.

 

Mocht dit te technisch worden wil ik je aanraden om in je omgeving iemand te vragen die hobbymatig veel met computers bezig is. Zo iemand redt zich wel met deze handleiding.

Alternatief is dat iemand hier op het forum het nog beter uitlegt. 

Je kunt ook overwegen om een abonnement op de techdesk te nemen ( 5 euro per maand ). Zij helpen je dan verder

 

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.

Hallo

zoals ik had aangegeven is er reeds een poort aanwezig en hoefde ik er niet 1 aan te maken.

 

Het probleem is al opgelost. helaas niet met ondersteuning van kpn

Dank voor je reactie.

 

oplossing i

Fijn dat het is opgelost. Mocht je ooit andere vragen hebben, stel ze gerust.Â