Beantwoord

Poort Forwarding - IPv4

• 12 juli 2017
  • 26 reacties
  • 782 keer bekeken

Toon eerste bericht

26 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Yes, de link van @Radioman linkt naar de V10A

Robin zegt dat ik het IP van mijn camera moet hebben. Dat is een oude HTC-smartphone vast op IP......59. Dat is IPv4 neem ik aan? Daar ken ik geen IPv6 adres van.
Extern IP van mijn router: Dat is een hele lange string. Zijn daar de eerste 4 partjes het IP adres? Dat laatste deel zie ik telkens anders...
IPs met 192.168.x.x mag je hier gewoon plaatsen.
Als dit 192.168.2.59 is, dan is dat het (interne) IPv4 adres van je camera.
IPv6 kan je eigenlijk vergeten aangezien de kans op dit moment klein is dat je dat op een andere locatie ook hebt. Eventueel kunnen we hier later naar kijken.
Extern IP van mijn router: Dat is een hele lange string. Zijn daar de eerste 4 partjes het IP adres? Dat laatste deel zie ik telkens anders...Waar vind je deze? In de webinterface van de Experiabox? Zo ja, dan is dat het IPv6 adres van de Experiabox (er is geen intern / extern bij IPv6 even simpel gezegd), maar daar heb je eigenlijk nooit iets mee nodig. Elk apparaat heeft namelijk een eigen IPv6 die net iets anders is dan die van de Experiabox, maar t begin is gelijk.

1. In iedergeval, het makkelijkste is om de IPv6 "forwarding" even te vergeten
  2. Dan de IPv4 forwarding te verwijderen.
  3. Dan onder IPv4 - Poort Forwarding eerst naar beneden te scrollen, het stukje "Application Configuration" uit te klappen, en "Apps" selecteren, dan verder naar beneden te scrollen en "Maak een nieuwe appnaam" aan te klikken. Daar vul je "HTTPALT" in, en klik je verder, dan zie je eventjes een groen vinkje en is er een schermpje bij gekomen, protocol laat je op TCP en je vult 4x 8080 in. Dan toepassen.
  4. Dan boven aan IPv4 - Poort Forwarding druk je op "Maak nieuw item aan", IP-adres is al geselecteerd, en daaronder vul je het IP in (192.168.2.56), dan "Apps" en dan "HTTP-ALT" en dan toepassen.
  5. Daarna kan je met het externe IP (te vinden onder Status, bovenste tabel, WAN IP adres) en de poort (8080) verbinden. Dus bijvoorbeeld http://77.161.77.77 : 8080 (maar dan zonder spatie 😃 )
Enigste probleem, als je gebruik maakt van Sneller Internet Buitengebied dan zal dat externe IP niet werken vanuit je eigen netwerk en zal je dus t moeten testen via 4G of vanaf een andere locatie (School, Werk, Buren, McDonalds)

Robin

Reageer