Beantwoord

Poort open zetten Experia V10 camera met recorder

  • 11 January 2020
  • 7 reacties
  • 258 keer bekeken

beste alle, 

ik weet er zijn veel topics over poort forwarding. 

maar toch ik kom er niet uit wat ik probeer.

experia V10 

van binnen uit als ik thuis op wifi zit kan ik er wel in komen in mijn camera systeem.

maar van buiten niet , diversen poorten al open gezet, althans wat ik denk goed hebben te staan.

diversen namen en ip toegekent maar krijg het niet voor elkaar.

wie kan mij helpen met duidelijke uitleg en of ass . 

op recorder ook de instellingen zo ver ik weet goed staan.

ik hoor jullie graag.

 

icon

Beste antwoord door Nick83 13 January 2020, 17:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Hallo @espressopower , poorten hoeven bij de moderne camera's niet (meer) opengezet te worden, dat regelt de camera intern zelf wel.

Gewoon de installatiehandleiding volgen.

Om buiten je eigen netwerk om, bijvoorbeeld via een smartphone, ook de beelden te kunnen zien wordt er in de handleiding van de camera meestal verwezen naar een app die op de Phone geïnstalleerd kan worden en waarmee je dan de verbinding regelt, dat moet je dan meestal wel thuis doen en de Phone even op je wifi thuis zetten, zodat de app de camera kan vinden, na het inregelen van de app kun je buitenshuis via je mobiele verbinding de camerabeelden zien en indien mogelijk bij jouw camera, deze bedienen.

 

Reputatie 7
Badge +24

Wat is het merk en type van de camera?

Hallo @espressopower , poorten hoeven bij de moderne camera's niet (meer) opengezet te worden, dat regelt de camera intern zelf wel.

Bij een Foscam van +150 euro is dit wel goed geregeld ja. Bij een chinees ding van AliExpess van 40 euro werkt dat misschien iets minder goed...

 

beste ,

bij deze moet dit helaas nog wel , dit is een oudere camera systeem. had hem hiervoor op modem van online staan. en daar moesten ook poorten opgezet worden.

het is een h.264 recorder en daar heb ik een statische adres aangegeven.

inderdaad bij nieuwe cameras systeem werk je makkelijker,

bij dezen heb je geen app voor alleen adres intikken van je ip en poort dan kan je alle beelden zien , maar hier bij kpn lukt het me gewoon niet 

Reputatie 7
Badge +30

Hoi Espresso, welkom! Kun je hier aangeven wat het merk is van je camerasysteem, en screenshots plaatsen van hoe je de forwards nu ingesteld hebt? Dan gaan we kijken of we kunnen vinden waarom het niet werkt. Zorg dat als je externe IP-adres ergens zichtbaar is, je deze even onzichtbaar maakt in het screenshot.

Reputatie 7
Badge +24

beste ,

bij deze moet dit helaas nog wel , dit is een oudere camera systeem. had hem hiervoor op modem van online staan. en daar moesten ook poorten opgezet worden.

het is een h.264 recorder en daar heb ik een statische adres aangegeven.

inderdaad bij nieuwe cameras systeem werk je makkelijker,

bij dezen heb je geen app voor alleen adres intikken van je ip en poort dan kan je alle beelden zien , maar hier bij kpn lukt het me gewoon niet 

Ok. Toen je dat ding aan het online modem had hangen, toen heeft u hem een statisch ip gegeven? Weet u nog welk ip dat was? Als dat ip niet begon met 192.168.2, dan is het begrijpelijk dat je hem nu met de Experiabox niet bereiken kunt.

beste alle, 

ik weet er zijn veel topics over poort forwarding. 

maar toch ik kom er niet uit wat ik probeer.

experia V10 

van binnen uit als ik thuis op wifi zit kan ik er wel in komen in mijn camera systeem.

maar van buiten niet , diversen poorten al open gezet, althans wat ik denk goed hebben te staan.

diversen namen en ip toegekent maar krijg het niet voor elkaar.

wie kan mij helpen met duidelijke uitleg en of ass . 

op recorder ook de instellingen zo ver ik weet goed staan.

ik hoor jullie graag.

 

 

beste het probleem is opgelost, door poort open te zetten in experiabox 10 en de ip wat te hoog stond naar beneden te zetten , doet alles het weer.

wat nick83 zei dat klopte ook .

iedereen bedankt voor de antwoorden .

fijne weekend alle.

 

topic gesloten bedankt