Beantwoord

poort openen voor camera op V10 icm 4G Buitengebied

  • 27 December 2019
  • 15 reacties
  • 358 keer bekeken

Mijn vraag is soortgelijk:

 

Een Ip Camera AP009 werkt niet meer na aansluiten Experiabox V10. Er is wel een IP adres toegewezen en deze is te zien in de modem software. inloggen werkt niet. Wie weet welke instelling er gedaan dient te worden?

bvd

 

Admin: eigen topic aangemaakt, oorspronkelijke topic

icon

Beste antwoord door Anonymous 1 January 2020, 16:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hoi Maarten, welkom op het forum! In dit topic vind je een instructie hoe je poorten openzet in de V10. Meestal staat dan in de handleiding van je apparaat aangegeven welke poorten er nodig zijn en wat je moet instellen. Mocht je er niet uitkomen kun je aangeven wat je al gedaan hebt, eventueel met screenshots erbij. Geef ook even aan wat het merk van je camera is. 

Reputatie 7
Badge +24

Tis een Sricam als ik zo ff Google…

Mijn vraag is soortgelijk:

 

Een Ip Camera AP009 werkt niet meer na aansluiten Experiabox V10. Er is wel een IP adres toegewezen en deze is te zien in de modem software. inloggen werkt niet. Wie weet welke instelling er gedaan dient te worden?

bvd

 

Admin: eigen topic aangemaakt, oorspronkelijke topic

Vertel eerst eens wat meer. Bent u overgestapt van een andere provider? Of gewoon een nieuw modem gekregen? Welke had u hiervoor?

Sricam inderdaad. Poort 80 en 81 is opengezet in de Experia box. Ik zie wel de IP adres van de camera verschijnen. De lampjes van de RJ45 aansluiting knipperen/ verbinding is gemaakt.  De app krijgt geen verbinding en geeft aan dat de camera offline is.

Heb een andere modem gehad de nieuwere V10 met 4g modem ivm snelheid buitengebied.

Reputatie 7
Badge +24

Heb een andere modem gehad de nieuwere V10 met 4g modem ivm snelheid buitengebied.

Ok. U heeft een 4G modem. Dan weet ik niet of je het überhaupt voor elkaar gaat krijgen...

De 4-G is ter ondersteuning van de Experia box om datasnelheid te verbeteren.

Reputatie 7
Badge +30

Dit is de variant daarvan die verbonden zit aan je Experia Box, Maarten? Dan zou het poorten openen nog gewoon moeten werken. Je geeft aan dat je dit nieuw hebt gekregen. Welke Experia Box had je voorheen? Wil je nog eens proberen om, na een reset van de V10, het installatieproces van de camera te herhalen

Reputatie 7
Badge +9

@Maarten Kli Je geeft aan dat de app geen verbinding krijgt me de camera. Ikzelf heb ook een Experiabox samen met de 4G modem. En ik heb 2 camera's (Hikvision). Wanneer je overstapt naar Sneller Internet Buitengebied krijg je een ander IP-adres. Ik moest in mijn app (van de camera) het IP-adres vervangen. Misschien helpt dit.

Je kan via www.WatIsMijnIP.nl je IP-adres vinden.

De Experiabox v10 is vervangen voor het vorige type (zwart behuIzing versie mij onbekend). Hierna is door KPN het 4g modem toegezonden na traag internet. Deze is aangesloten. 

Is het mogelijk dat het 4g modem de oorzaak is? 

Een reset is al gedaan, geen effect. Het zal een instelling in het modem moeten zijn volgens mij. Alleen welke?
 

Als je nu een ExperiaBox V10 hebt, kun je daarop gewoon portforwards ingeven, moet zowel met als zonder 4G modem werken.

Echter, het kan zijn dat de toepassing die je voor ogen hebt, niet wordt vesneld, met als effect dat je geen beeld krijgt van de camera. O.a. als je onderweg bent en je wilt op je smartphone video bekijken van de camera thuis, zal problemen kunnen opleveren. Maar het ligt nogal aan de details, van hoe verbindingen lopen. Kun je beschrijven van je doel is?

Reputatie 7
Badge +9

@Maarten Kli Je geeft aan dat de app geen verbinding krijgt me de camera. Ikzelf heb ook een Experiabox samen met de 4G modem. En ik heb 2 camera's (Hikvision). Wanneer je overstapt naar Sneller Internet Buitengebied krijg je een ander IP-adres. Ik moest in mijn app (van de camera) het IP-adres vervangen. Misschien helpt dit.

Je kan via www.WatIsMijnIP.nl je IP-adres vinden.

@Maarten Kli moet je in de app geen ip adres invullen om de Experiabox te benaderen? 

De camera kan niet (meer) benaderd worden over het eigen netwerk.  Je moet in de app geen Ip adres invullen. De app APCamera maakt verbinding waarbij dit gaat via scannen van QR-code.

Reputatie 7
Badge +9

@Maarten Kli misschien de camera eerst een factoryreset geven en de app van je telefoon verwijderen. Hierna opnieuw de app op je telefoon zetten en de camera opnieuw installeren volgens de handleiding.

Heb je ook al op de website van de fabrikant gekeken voor tips.

FAQ camera Sricam

Ik heb de volgende reactie gisteren ontvangen van Sricam:

The camera server of the AP series has expired due to a system upgrade.

Ik heb de volgende reactie gisteren ontvangen van Sricam:

The camera server of the AP series has expired due to a system upgrade.

Ik heb even een paar seconden naar deze camera/leverancier gekeken; Dit leunt op ergens een server in China i.c.m. met die app op je smartphone. Als 1 van beide ophouden met werken of bestaan, zit je met alleen een camera.

Wat ik je kan aanraden is om de (hardware) documentatie goed door te lezen op zoek naar hoe je die camera met externe/andere software kan benaderen. B.v. VideoLAN VLC