Beantwoord

Poort openzetten Experiabox v10 - V1.01.00T03.7

  • 22 October 2019
  • 11 reacties
  • 3480 keer bekeken

Hallo, ik kan het juiste antwoord hier niet vinden… Ik kan geen poort meer openen in mijn experiabox.. Ik heb wel ervaring en veel vaker van poort gewisseld met mijn beveiligings camera's maar nu werkt het niet meer, als ik van poort verander blijft deze “closed” ik wil graag een poort in de 6500 range openzetten (of evt in de 1000 rage) Iemand die het wel lukt? Ik lees namelijk veel meer problemen maar geen oplossing… ik heb de nieuwste firmware er op staan..

Alvast bedankt voor de hulp; Ron

icon

Beste antwoord door wjb 22 October 2019, 18:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7

Dat is geen enkel probleem, je kunt alle poorten forwarden uitgezonderd TCP poort 8085 want die is gereserveerd om de Experia Box zelf op afstand te kunnen beheren.

 

Plaats anders eens screenshots van alle instellingen die je op de Experia Box hebt gedaan voor die port-forwarding.

 

Heb je dit topic ook gezien?

Wjb, als ik nu de poort op bijv 95 zet blijft de poort op gesloten als ik check via https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports

Reputatie 7

Een poort zal alleen maar als open getoond worden als de achterliggende service ook actief. Als op de 192.168.2.26 geen service draait die reageert op TCP poort 95 dan zal deze als gesloten weergegeven worden.

Tevens moet de firewall van de 192.168.2.26 dan natuurlijk die poort inkomend ook doorlaten.

Reputatie 7
Badge +24

Dat klopt. Als er geen service achter die poort actief is, kan een poortscanner die poort niet als open detecteren. Dus dat zegt niets.

Nee dat snap ik maar als ik in het menu de camera de poort verander krijg ik nog geen verbinding… Het zal maar zo in de firewall kunnen zitten maar ik zie die nergens meer staan op de experiabox…. hoe kom ik hier nu in dan?

Reputatie 7
Badge +24

Die camera heeft zelf ook een webinterface waarop je kunt inloggen. Daar zou je dan bij de instellingen ergens ook de poort moeten aanpassen. Heb je dat gedaan? En werkt het dan lokaal? Dus kun je dan de camera bereiken als je in de browser http://192.168.2.26:95/ invult?

Reputatie 7

Mijn stelling is om op het LAN altijd de standaard poorten te gebruiken en de deze via de port-forwarding om te zetten naar de poort die je op Internet wilt gebruiken.

 

In het onderstaande voorbeeld is mijn Foscam bewakingscamera op het LAN gewoon te bereiken op zijn standaard poort (TCP 80), maar op Internet moet ik TCP poort 6081 gebruiken om de camera te benaderen.

Dit voorbeeld is een port-forwarding op een EdgeRouter. Op de V10 zou je in dit geval bij Start en Eind poort de waarde 6081 invullen en bij Start en Eind mapping poort de waarde 80.

Tevens gebruik ik altijd alleen het werkelijke protocol waarmee de service benaderd kan worden. In dit geval dus TCP en niet "TCP en UDP".

 

Zo gebruik ik voor de tweede en derde bewakingscamera resp. TCP poort 6082 en 6083 terwijl alledrie de camera's op het LAN gewoon op de standaard poort (TCP 80) benaderbaar zijn.

 

Reputatie 7
Badge +24

Idd @wjb , dat is ook logisch. Maar hoe dan ook, het moet wel kloppen. Poort camera moet hetzelfde zijn als de poort in de Experiabox. Als je dan in de Experiabox de poort veranderd, dan moet je dat bij de camera ook doen, anders is het logisch dat het niet werk.

Heren, dank dank….

het kan zo simpel zijn :nerd: Ik veranderde dus iedere keer Start en Eind poort  naar dezelfde waarde als bij Start en Eind mapping poort.

Ik dacht dat nu met de instelling op 80 en de mapping op 95 ook poort 80 bereikbaar was, dus open stond….:blush:  Maar nu werkt het wel en is poort 80 mooi gesloten en poort 95 open… :thumbsup_tone2:

Reputatie 7

Idd@wjb , dat is ook logisch. Maar hoe dan ook, het moet wel kloppen. Poort camera moet hetzelfde zijn als de poort in de Experiabox. Als je dan in de Experiabox de poort veranderd, dan moet je dat bij de camera ook doen, anders is het logisch dat het niet werk.

En dat is nu juist waarom mijn stelregel is dat de poort op de camera dus altijd de standaard poort hoort te zijn. Deze zal dus nooit wijzigen en daarmee staat de start en eind mapping poort dus ook vast. Je kunt vervolgens spelen wat je wilt met de start en eind poort, het zal altijd werken.

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Ron Ws, welkom! Tof om te zien dat je er met de heren uitgekomen bent hierboven :-). Mocht je ons in de toekomst nog weer eens nodig hebben, weet je ons te vinden.