Poort openzetten ivm Somfy

  • 23 December 2019
  • 33 reacties
  • 1647 keer bekeken

Beste @huistijger,

Ik heb hetzelfde probleem met de Somfy. Hoe weet ik voor welk IP-adres ik de poorten open moet zetten? Op de Link van Somfy staat nergens een IP-adres. 

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

33 reacties

Hoe zou ik dat kunnen controleren?

Reputatie 7

Kijk eens of je op de telefoon een wifi netwerk ziet dat de Somfy zou kunnen zijn.

Ik kan geen WiFi-netwerk ontdekken vanuit de link, ik weet ook niet hoe de link communiceert met de andere onderdelen van het systeem. 

Reputatie 7

De componenten van een alarmsysteem communiceren onderling op de frequentie 868MHz. Deze frequentie heeft een hoge betrouwbaarheid en reikwijdte.

De Link zal op één of andere manier via wifi met jouw telefoon moeten communiceren.

Dit kan op dezelfde manier zijn als bijvoorbeeld de gastmodus van een Chromecast waarbij de Chromecast zichzelf kenbaar maakt door geluidsignaaltjes.

In dat geval moet de telefoon zich tijdens de installatie in dezelfde ruimte bevinden als de Link.

 

En anders denk ik dat je er verstandig aan doet om opnieuw contact op te nemen met de klantenservice van Somfy.

Reputatie 5

@WybeZ  Heb je deze instructies allemaal al eens doorlopen en gecheckt, vooral de beperkingen t.a.v. de WIFI verbinding (punt 4) de netwerk naam en password beperkingen.

 

Helaas nogsteeds geen werkend alarmsysteem. @Radioman en @wjb zou het er nog aan kunnen liggen dat de V10 dualband is en de Somfy niet werkt met 5.0Ghz-netwerken?

Reputatie 7

...zou het er nog aan kunnen liggen dat de V10 dualband is en de Somfy niet werkt met 5.0Ghz-netwerken?

Nee, dat zou geen invloed mogen hebben.

vanmiddag, screens geinstalleerd met een connexoon somfy direct op het kpn modem. 

Ik weet het ip adres, geen probleem, app op telefoon, maar enkele andere apparaten kan ik niet meer bereiken. Als zie ik ze wel op mijn telefoon.

In modem beheer, kan ik geen lijst meer generen met connected apparaten.

Wat gaat hier fout??