Beantwoord

Poort voor NAS geopend, maar blijft gesloten op Experia Box V10a

  • 9 August 2021
  • 8 reacties
  • 176 keer bekeken

Hoi!

Voor mijn NAS in huis heb ik 2 poorten geopend en het werkt. Ik kan dus buiten mijn thuisnetwerk alsnog in mijn NAS thuis, die achter de Experia Box V10A staat. Als ik via een of andere portchecker op internet -al dan niet via verbinding buiten mijn huisnetwerk- een check doe op de desbetreffende poort, dan geeft het aan dat de port niet open is.

Wat gaat hier mis? Heeft iemand enig idee?

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door 1045642 9 August 2021, 23:36

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Achtergrond van het problematiek:

Thuis heb ik een NAS staan achter een Experia Box V10A en bij mijn ouders ook een NAS achter een Experia Box V10 (zonder een "A" volgens mij)

Elke nacht maak ik een kleine backup van NAS thuis naar NAS ouders. Dat werkte altijd perfect, want ik had de nodige poorten voor DSM en Hyper Backup geopend. Hyper Backup is standaard port 6281.

De router van mijn ouders is gereset, geen probleem, want ik heb die 2 poorten weer aangezet. Ik kan ook vanuit thuis inloggen op mijn NAS bij mijn ouders. Werkt prima, omdat die poort voor DSM openstaat.

Nu wil ik opnieuw een backuplocatie toewijzen van mijn NAS naar de NAS bij mijn ouders, maar helaas, hij kan geen connectie daarmee.

Ik keek dus via een portchecker of port 6281 wel aan staat en toen zag ik dat ze aangeven dat het uitstaat.. De port voor DSM staat volgens die tools ook uit. Gek, want ik heb het zelf in de router bij mijn ouders aangezet en ik gebruik het zelfs nog ook!

Dat is het achtergrond van het probleem. Ik weet nu dus niet of mijn poorten aan staan of niet, zodat ik me kan focussen op de router of op de NAS...

In mijn offsite NAS heb ik natuurlijk al wel een uitzondering voor die poorten gemaakt in de firewall. Ook als ik de firewall uitschakel kan ik geen contact maken via 6281.

Heel erg flauw, maar het was een remote user wachtwoord issue.. Verkeerde wachtwoord…

Alsnog bedankt.

Reputatie 4
Badge +4

Wat een avontuur! Ach, maandag. :laughing:

Wat een avontuur! Ach, maandag. :laughing:


Haha echt he!

Achteraf gezien, was het ook geen ww issue 🤣

Het ligt aan de servers van Synology. Hyper Backup accepteert geen servername (DDNS), maar wel een IP adres.

Gek, terwijl ze zelf de optie geeft om een van beide te gebruiken.

Maar goed, gelukkig opgelost en fijn dat het niet aan de modem lag :)

Reputatie 7

Het ligt aan de servers van Synology. Hyper Backup accepteert geen servername (DDNS), maar wel een IP adres.

Ik gebruik anders al sinds jaar en dag de synology.me DDNS en dat werkt prima.

 

Heeft u DSM 7.0? Zie onderstaand berichtje van Synology over de 6.2 versie.

Please kindly note that this is a known issue that affects Hyper Backup 2.2.3 and it have been fixed in Hyper Backup 3.0 in DSM 7.0

If you want to manually correct the issue in DSM 6.2.4 you have to:

1. disable the IPv6 on both the SOURCE and the DESTINATION NAS:

2. reboot bot the NAS

Reputatie 7

Hyper backup draait bij mij op DSM 7 maar heeft probleemloos jaren op DSM 5 en 6 gedraaid waarbij IPv6 altijd aan heeft gestaan .