Vraag

Poorten Experia Box openzetten voor bewakingscamera's en zonnepanelen

  • 27 November 2019
  • 11 reacties
  • 321 keer bekeken

Sinds de KPN installatie werkt de rapportering via internet van mijn zonnepanelen en camera alarmsysteem niet meer (wel bij vorige provider). Ik begrijp dat KPN hiervoor op afstand de Experiabox ruimer kan afstellen of poorten kan openzetten. Kan iemand van KPN dit voor mij doen?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Nee, dat kan KPN niet. Je kunt in principe zelf poorten open zetten, maar dat zou voor de zonnepanelen waarschijnlijk helemaal niet nodig moeten zijn. Heeft u bij uw vorige provider ooit poorten open gezet? Hoe zijn die zonnepanelen verbonden? Kabel of wifi? Indien wifi: heeft u de omvormer al wel verbonden met de Experiabox? 

Mijn zonnepanelen-omvormer hangt via wifi weer aan de Experiabox, de camera's via netwerk kabel. De leverancier van de zonnepanelen vertelde mij dat KPN op afstand de instelling ruimer kan zetten en poort openen. Dat is nodig om zonnepanelen rapporten te verzenden/ontvangen en alarmsysteem aan internet (externe opname). Zelf ben ik een leek, door KPN (0800-0402) naar dit forum gezonden.

Reputatie 7
Badge +24

Die installateur heeft u dus met een kluitje in het riet gestuurd.

Heeft u het nieuwe wifi netwerk van de Experiabox al ingesteld bij de omvormer?

dat wordt morgen gedaan.

 

Via mijn eigen wifi netwerk kan ik de beelden van de camera's zien, maar nog niet via andere plaatsen op internet.

bewakingscamera's werken nu weer, maar zonnepanelen app Envoy/Enlighten nog niet. Leverancier verwijst naar KPN (poorten openzetten). Ik ben een leek. Wat te doen?

Reputatie 7
Badge +30

Beste @JanRAgnesvH, welkom! Heb je de boel inmiddels aan de praat gekregen? Het is niet zozeer dat wij iets moeten doen, maar het kan inderdaad zijn dat je zelf iets op de Experia Box in moet stellen. Wij ondersteunen dit niet, maar wellicht heb je iets aan de andere topics die we op het forum hierover hebben óf is er een gebruiker die je verder kan helpen. Mocht je er toch niet uitkomen, probeer het dan toch nog eens bij de leverancier. Succes!

Nee, zonnepanelen verzorgen nog geen rapportering. Heb met leverancier kortgesloten en hij met de fabriek. Beide begrijpen het niet en zullen over een week een nieuw Enphase Envoy-S kastje installeren. Dus we moeten nog ff afwachten

Reputatie 7
Badge +30

Ik ben benieuwd of het daarmee opgelost is!

Reputatie 4
Badge +6

@JanRAgnesvH,

het is een standaard geworden bij installatiebedrijven dat zodra iets niet werkt, er gelijk naar een provider wordt verwezen. Men heeft geïnstalleerd en consument mag het uitzoeken, kennis hebben deze installateurs door de regel niet.

Je gaf aan dat je omvormer met WiFi verbonden is, heb je al een “harde reset” gedaan op de WiFi ontvanger van de zonnepanelen? Zo niet, maak je omvormer en/of ontvanger stroomloos. Vervolgens je Experia Box stroomloos maken. Nadat de Experia Box weer compleet online is je omvormer aansluiten. 

Mocht dit niet werken, welk merk en type omvormer gebruik je?

 

ps: neem aan dat je deze handleiding van de fabrikant al doorlopen hebt?

Ja dat heb ik allemaal gedaan. Ik wacht nu op een nieuwe Enphase Envoy-S van de leverancier.