Beantwoord

Poorten openzetten op Experia box V10A wil niet lukken. (poorten 8000 en 8001)

  • 8 July 2019
  • 6 reacties
  • 2564 keer bekeken

Ik heb sinds afgelopen Vrijdag een nieuwe modem gekregen de Experiabox V10A. Maar ik heb nu een probleem met poorten open te zetten. Ik moet voor een programma de poorten 8000 en 8001 openzetten maar het lukt me niet. Ik kan ook nergens vinden hoe ik dat zou moeten doen bij de Experia box V10A. Hiervoor had ik de experiabox V9 en daar lukte het me gelijk. Is er iemand die mij het kan uitleggen hoe ik deze poorten open kan zetten? Ik zie ook nergens ipv4 bij port forwarding in de modem. Ik hoop dat iemand me kan helpen.
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 9 July 2019, 14:36

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Ha @djpully, welkom! Dat moet zeker lukken, maar ik kan me voorstellen dat het even zoeken is. In een ander topic wordt een hele uitgebreide uitleg gegeven, heb je daar iets aan? Mocht dat niet zo zijn, wil je dan toelichten, evt. met screenshots, waar je precies tegenaan loopt? Dan zijn er ongetwijfeld gebruikers die je hiermee verder kunnen helpen.
Hoi Marcia, ik heb het even bekeken wat je me voorstelde (de uitgebreide uitleg). Maar ik kom er niet veel verder mee. Ik moet alleen maar poort 8000 en poort 8001 openzetten voor mijn online radio station. Is er nergens op dit forum dat ze dat stap voor stap met screeenshots laten zien? Ik zie ook nergens staan in mijn modem de v10A de port forwarding ipv4 waar ik mijn game of radio station kan aanmaken zoals ik wel altijd gewoon kon in mijn experia box v9. Ik zou graag stap voor stap willen weten en zien hoe het nu precies werkt in de experia box v10A . Ik hoop dat er iemand is die dat zou willen doen.
Reputatie 7
Badge +30
Onder het kopje 'NAT' vind je de portmapping. Daar kan je e.e.a. aanpassen. Voor wat betreft exact hoe en wat, misschien kan @RobinFlikkema je daar verder mee helpen!
Hoi Marcia,
Dank je voor je berichtje.
Ik hoop dat het dan gaat lukken wat je schrijft onder het kopje 'NAT
Maar dat had ik volgens mij al gedaan vorige week en toen stonden de poorten nog niet open.
Ik hoop dat dan mischien @RobinFlikkema me precies kan uitleggen hoe ik de poorten 8000 en 8001 openzet voor mijn online radio station shoutcast. Want ik zou eigenlijk morgen al weer willen beginnen met de show. Maar dat gat nu sinds vorige week niet omdat de poorten niet open staan.

Vriendelijke groet
Reputatie 7
Badge +30
En anders kan @wjb je er ook ongetwijfeld meer over vertellen! 🙂
Reputatie 7
Ik heb die uitgebreide uitleg ook even gelezen en duidelijker dan dat kan ik het eigenlijk ook niet uitleggen. ☺️
De V10a heeft wel nog een vervelende bug en dat is dat het IP adres van de eerste paar port-forwardings overschreven lijkt te worden.
Definieer eerst twee dummy port-forwardings van bijvoorbeeld poort 65501 naar IP adres 192.165.2.249 en poort 65502 naar datzelfde IP adres.