Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Beantwoord

Poorten openzetten op KPN Experia Box v10 H369A ivm benaderen op afstand

Reputatie 1
Ik gebruik een oude Android smartphone als IP Camera, ik kan de beelden wel via mijn thuisnetwerk bekijken, ook op mijn nieuwe smartphone als ik maar in het bereik van mijn thuisnetwerk ben. Nu wil ik ook op mijn nieuwe smartphone de beelden kunnen bekijken als ik ver van huis ben, ik heb in de Experia Box v10 H369A "via de topic van RobinFlikkema Experia Box v10 - Veelgestelde vragen" portforward ingesteld maar op afstand de beelden bekijken lukt niet, mijn vraag is nu wat doe ik verkeerd en wat moet ik op mijn nieuwe smartphone en in de router instellen of veranderen om toch beeld te krijgen.
icon

Beste antwoord door loop77 17 juli 2017, 11:44

Bedankt Robin voor je antwoord, ik was er inmiddels al zelf uitgekomen, ik heb n.l. een progje gedownload waarmee ik kan kijken welke poorten waar openstaan. Ik wist dus ook niet wat mijn externe IP was, na wat gegoogle kwam ik er achter dat dat mijn WAN IP adres was, dus dit ingevuld in het progje en toen kon ik ook zien welke poort hierbij hoort. Dit alles ingevuld in mijn webbrowser Chrome op mijn smartphone en voila er was beeld. Thuis gebruik ik ook als browser Chrome maar het IP adres van de camera ( in dit geval mijn smartphone LG G2 ). Mocht je nog suggesties hebben voor iets beters dan hou ik mij aan bevolen.

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Heb je screenshots van die forwarding?
Reputatie 1
Ja die heb ik zie bijlages,
Reputatie 6
Badge +17
Dus je kan intern wel naar 192.168.2.20:8080 ?
Reputatie 1
Dat geeft geen problemen, alleen als ik buiten het bereik van mijn thuisnetwerk kom valt de verbinding weg.
Reputatie 6
Badge +17
Gebruik je buitenhuis wel je extern IP?
Reputatie 1
Ik ben niet zo heel handig wat dit betreft, wat is mijn extern IP en waar stel ik dit in.
Reputatie 6
Badge +17
Hoe bekijk je die video als je thuis bent? Heb je een app hiervoor of gebruik je een webbrowser zoals Chrome?

Als het goed is vul je daar ergens 192.168.2.2 en misschien ook 8080 in. Dit moet je wijzigen naar je externe IP. Je externe IP vind je in de Experiabox V10 onder Status (WAN IP adres).
Reputatie 1
Bedankt Robin voor je antwoord, ik was er inmiddels al zelf uitgekomen, ik heb n.l. een progje gedownload waarmee ik kan kijken welke poorten waar openstaan. Ik wist dus ook niet wat mijn externe IP was, na wat gegoogle kwam ik er achter dat dat mijn WAN IP adres was, dus dit ingevuld in het progje en toen kon ik ook zien welke poort hierbij hoort. Dit alles ingevuld in mijn webbrowser Chrome op mijn smartphone en voila er was beeld. Thuis gebruik ik ook als browser Chrome maar het IP adres van de camera ( in dit geval mijn smartphone LG G2 ). Mocht je nog suggesties hebben voor iets beters dan hou ik mij aan bevolen.

Reageer