Vraag

Pop-up bericht, spam?

  • 3 July 2019
  • 30 reacties
  • 28633 keer bekeken

Beste KPN klant, Gefeliciteerd!

KPN organiseert een verjaardagspromotie gedurende de komende 7 dagen ( 3.Juli -> 10.Juli ) om jouw loyaliteit te bedanken voor het kiezen voor ons als internetprovider.
We selecteren elke dag 10 gelukkige gebruikers die een exclusief geschenk van ons winnen, waaronder een gratis Apple iPhone X, Samsung Galaxy S10, Apple Watch , omdat jij voor ons hebt gekozen En uw IP-adres**** is geselecteerd geweest.
Je moet simpelweg onze anonieme vragenlijst hier onderaan beantwoorden om jouw prijs te winnen. Schiet op! 8 gebruikers hebben deze uitnodiging ontvangen en er zijn maar 2 prijzen om te winnen.
Ben je tevreden met KPN?
Erg Tevreden
Tevreden
Ontevreden

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

30 reacties

Fijn om te lezen! Mocht je ooit andere vragen hebben, weet je ons te vinden. 

Goedemorgen, 

Ik krijg sinds ik een nieuwe pc (een week) heb ook de hele tijd zo'n nepbericht van kpn. 

Meestal als ik een nieuw tabblad open in chrome. Hoe kom ik daar vanaf? 

Graag je/ jullie reactie, 

Reputatie 7

Verwijder de cache in Chrome en controleer de homepages die je ingesteld hebt staan.

Hoe werkt deze spam precies? Ik kreeg gisteren namelijk deze melding via chrono, ik heb alleen de enquête vragen ingevuld en vervolgens op afsluiten geklikt. Betekent dit dat er al malware op mijn computer is gezet? Of pas als je op de link naar "de prijs" klinkt? Daarna meteen een scan met Windows D gedaan en verder niks gevonden. 

Reputatie 7
Badge +24

Het verschilt per keer, zolang je maar niets hebt geïnstalleerd op je apparaat. Het gaat ze ook vaak om je gegevens, combinatie van je naam en 06-nummer bijvoorbeeld, of combinatie van e-mailadres en wachtwoord mocht je een wachtwoord hebben aangemaakt op de site waar je terecht bent gekomen. Op basis van die combinatie kunnen ze proberen om op andere sites in te loggen, Facebook bijvoorbeeld. Omdat mensen gewoontedieren zijn en vaak dezelfde combinatie en e-mailadres gebruiken op meerdere sites.Â