Vraag

port 25565 open maken

• 13 februari 2017
  • 8 reacties
  • 1098 keer bekeken

ik probeer port 25565 (minecraft) te openen.
alleen niks werkt heb alles gedaan via filmpjes en zelfs van kpn stappen alleen ik kan de port niet openen alleen via skype gelukt alleen toen kon ik er niet meer op met mijn minecraft server.
mischien ligt heb gelezen dat het aan de dhcp verbinding alleen ik snap er niks van

router is een experia box v9 h368n zte
(had al iets geplaatst hierover alleen daar kan ik niks meer in)
MVG R Blom

8 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Als je nu eens naar de PC gaat waar die server op draait, en IPConfig uitvoert in commandprompt. Wat is het resultaat?

Reputatie 7
Badge +30
Oke, en wat is er nu aan de hand dan?

Als je de server aan hebt, kan je vanaf je eigen PC wel verbinden via "localhost"?
Kan je met een andere computer in je netwerk wel verbinden via "192.168.2.5"?
Kan je vanaf een andere computer, op "het internet" wel verbinden via je extern IP?
een vriend van mij probeerde gisteren te joinen op zijn eigen pc maar hij bleef maar op pingen maar laatst had ik via skype mijn poort open toen zeiden die testen ook dat ie open was maar nu niet.
en als die poort niet open is kunnen mensen die niet in mijn huis wonen niet connecten.
Reputatie 7
Badge +30
Dus is het antwoord op mijn vraag: Ja, Ja, Nee?
Wat is het eerste getal van het IP-adres dat je vriend gebruikt om te verbinden?
dat kan ik nu jammergenoeg niet weten want hij is er momenteel niet
wat kan zijn ip er dan mee hebben te maken?
oke nu als ik de server open heb komen alle port testen er ook positief uit dus hoop dat ie het nu blijft doen!
Reputatie 7
Badge +30
Zijn IP heeft er niets mee te maken, dat vroeg ik ook niet. Ik vroeg welk IP hij gebruikte om met jouw server te verbinden.

Reageer