Beantwoord

Port Forward

  • 8 April 2020
  • 19 reacties
  • 353 keer bekeken

Nou heb ik gisteren een Fivem Server gemaakt ge port forward. Gisteren kon ik zien dat hij open stond op. https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ En nu dag later staat hij weer op closed? Hoe kan ik dat aanpassen?

icon

Beste antwoord door Susan_ 11 April 2020, 08:32

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hi @Kaitjee, welkom op het Forum!

De community helpt je graag, heb jij hier misschien ideeën over @wjb? En ik denk dat je veel zou kunnen hebben aan het topic over port forwarding van wjb! :wink:

Reputatie 7

Welke Experia Box heb je?

Reputatie 7
Badge +21

@Kaitjee kan je nog aangeven welke Experia Box je hebt van KPN zodat je (hopelijk) verder geholpen kan worden?

Ja zeker het is een V9

 

Mijn excuus voor late reactie.

Reputatie 7

Heb je wel een DHCP binding gemaakt voor het apparaat dat die Fivem Server host?

Zo nee, doet dat dan alsnog en controleer of de port-forwarding naar het juiste IP adres verwijst.

By the way, als je op de V9 port-forwardings wijzigt, dan doe je er verstandig aan daarna de V9 opnieuw op te sterten, een bug zorgt er voor dat wijzigingen niet altijd direct actief worden.

Hoe maak ik een DHCP binding voor mijn computer?

Reputatie 7

 

Oke en dan gewoon mijn eige IP invoeren en het MAC adress van mijn pc invoeren?

 

Reputatie 7

Oke en dan gewoon mijn eige IP invoeren en het MAC adress van mijn pc invoeren?

Het IP adres en MAC adres van het apparaat waar die Fivem Server op draait.

Oke waar kan ik die precies vinden als ik vragen mag? Dan doe ik dat even met de hoop dat hij dan wel werkt!

Reputatie 7

Oke waar kan ik die precies vinden als ik vragen mag? Dan doe ik dat even met de hoop dat hij dan wel werkt!

Ik weet natuurlijk niet wat voor een apparaat die Fivem server is, maar de makkelijkste manier is met de app Fing op Android of iOS.

Ik moet het op PC hebben.

Reputatie 7

Dus die Fivem server draait op jouw PC?

Of heb je geen Android of iOS telefoon of tablet?

Jap. En ik heb ondertussen de DHCP gemaakt als het goed is. Alleen nu nog Portforwarden.

 

Als ik port forward kom de Port niet open te staan> Help!

Reputatie 7

Hoe controleer je die poort dan?

Is het een UDP of TCP poort?

Staat de firewall van de Fivem server inkomend open voor die poort?

Kan je die fivem server op jouw LAN wel benaderen op het LAN IP adres van de fivem server?

via https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ en het is Beide En ja ik kan zelf de server in komen met (localhost)

Reputatie 7

Kan je ook vanaf een andere machine op jouw LAN de Fivem server op zijn LAN IP adres benaderen?

Je kunt via yougetsignal alleen TCP poorten controleren.

Reageer