Vraag

Port forward - experia box v10

• 19 februari 2018
  • 32 reacties
  • 5013 keer bekeken

Hallo, ik heb een experia box v10 en wil twee cameras, mijn alarm en de klikaanklikuit unit van buiten benaderen. Ik heb de poorten voor alle vier de apparaten op dezelfde wijze geforward. Als ik via http://www.portchecktool.com/ controleer of de poorten openstaan geeft hij alleen aan dat de poorten voor de camera's aan staan. Weet iemand wat hiervan de oorzaak kan zijn?

32 reacties

Reputatie 7
Zijn het TCP of UDP poorten die je voor het alarm en klikaanklikuit moet forwarden?
UDP poorten kan je niet controleren met dergelijke portcheckers.
Bij TCP poorten moet de achterliggende service ook actief zijn op jouw thuisnetwerk.
Het zijn TCP poorten. Op de klikaanklikuit unit (ICS-1000) kan ik weinig instellen. Dit zou automatisch moeten gaan. In het alarm kan ik wel een 'luisterpoort' opgeven. Deze komt overseen met de port-forward in de exp.box.
Verder heb ik in de exp.box de MAC-adressen gebind met statische IP-adressen. Deze IP-adressen zijn weer gekoppeld aan de desbetreffende poort.
Reputatie 7
Kan je eens screenshots plaatsen van:
- de DHCP bindings voor klikaanklikuit
- de DHCP bindings voor het alarm
- de application t.b.v. klikaanklikuit met de poorten zichtbaar
- de application t.b.v. het alarm met de poorten zichtbaar
- de port-forwarding van de application t.b.v. klikaanklikuit
- de port-forwarding van de application t.b.v. het alarm
Ik zit nu op m'n werk. Als ik vanavond thuis ben kan ik wat screenshots maken.
In de bijlagen de gevraagde screenshots.
Enig idee wat ik fout doe?

Ik heb ook al andere poortnummers geprobeerd en andere applicatietypes.
De twee poorten voor de twee camera's gaan wel open. De poorten voor het ALARM en KAKU dus niet.

(PS; als ik poort 80 check krijg ik terug dat die ook dicht staat, klopt dit??)

Mvg, Akko.
Reputatie 7
Waarom heb je TCP poort 6000 en 7000 gebruikt?
Dat TCP poort 80 dicht staat is logisch als je geen port-forwarding hebt voor TCP poort 80.
Ik heb al een aantal poorten gebruikt: o.a. 2400, 2500.
Deze werkten allemaal niet.

Ik kan de camera's wel van buiten benaderen zonder dat ik poort 80 open heb staan.
Deze staan op poort 8100 en 8200.
Reputatie 7
Badge +22
Hoi AkkoWolters, welkom op het forum! Ik zie dat wjb je al veel goede vragen gesteld heeft. 🙂 Kun je wel alles vanaf je eigen netwerk benaderen? Of werkt dat ook niet?
Hoi Justin,
De klikaanklikuit kan vanaf de wifi benaderd worden.
Het alarm zal ik vanavond testen.
Reputatie 7
Ik kan de camera's wel van buiten benaderen zonder dat ik poort 80 open heb staan.
Deze staan op poort 8100 en 8200.
Dan staan die camera's zelf ook geconfigureerd om poort 8100 en 8200 te gebruiken. De mapping poort moet altijd overeenkomen met de poort waarop de bijbehorende service op jouw netwerk te benaderen is, die kan je dus niet op een willekeurig nummer zetten.
Klopt wjb, de camera's van buiten benaderen lukt dus wel.
De klikaanklikuit (KAKU) en het alarm werkt niet, ondanks dat de instellingen qua DHCP-binding en port-forwarding exact hetzelfde zijn.

Mijn vraag blijft dus staan: wat doe ik verkeerd waardoor ik KAKU en het alarm niet bereik en de camera's wel.

DUS: Als ik de poorten check staan 8100 en 8200 WEL open en 6000 en 7000 NIET, terwijl de port-forwards identiek staan ingesteld (zie screenshots van een maar reacties terug).
Reputatie 7
Maar gebruikt dat klikaanklikuit systeem wel TCP poort 7000?
Plaats eens een screenshot waaruit blijkt dat het klikaanklikuit systeem voor TCP poort 7000 geconfigureerd is. Of is het wellicht zo dat voor de ICS-1000 UDP poort 69, 2003 en 2011 geforward moeten worden.
Zie: https://www.klikaanklikuit.nl/nl/faq/ics-1000.html
Vanuit de KAKU kan ik geen poort opgeven.
Ik heb dit alleen in de V10 ingesteld.
Ik was niet op de hoogte dat er voor de KAKU bepaalde poorten MOESTEN worden geopend.
Ik heb dit niet kunnen vinden in de reguliere handleiding.
Vanavond direct bovenstaande poorten openzetten en kijken wat ie doet !!!

Bedankt tot zover.

(BTW: is het mogelijk om poorten open te zetten, zonder dat er direct een actief apparaat achter hangt??)
Reputatie 7
Het "open zetten van een poort" is feitelijk een foute term immers een port-forwarding is het doorzetten van een poort naar een specifiek apparaat.
Een port-forwarding heeft dan ook alleen maar nut als het apparaat aanwezig is op het netwerk.
OKE, maar wat krijg je terug van een site zoals http://canyouseeme.org/ als je controleert of een poort open staat, maar het apparaaat achter die poort staat op dat moment niet aan??
Reputatie 7
UDP poorten kan je niet controleren met dergelijke port checkers.
Voor TCP poorten krijg je als resultaat dat de service niet gevonden kan worden, dus dat de poort "dicht staat".
OKE, dank je WJB.
Ik ga vanavond weer verder proberen.
Heb van alles geprobeerd:
- poorten 69, 2003, 2011 geforward voor de KAKU.
- KAKU in DMZ van experiabox gezet, en er weer uit gehaald (zowel IPv4 als IPv6).
- alle port-forwards weggehaald
- KAKU unit (ICS-1000) opnieuw gestart
- V10 experia box opnieuw gestart

Geen idee wat ik nog meer kan doen.
Ik kan de KAKU intern benaderen (WIFI), maar extern krijg ik geen verbinding. Net als met mijn alarm.
Iemand nog suggesties??
Reputatie 7
Plaats eens screenshots van die port-forwardings voor die klikaanklikuit.
Ik krijg een beetje de kriebels van port-forwardings voor een alarmsysteem, maar staat het start- en end mapping poort nummer op het nummer van de "listening poort" van het alarmsysteem?
Wat is het merk en type van het alarmsysteem?
Port-forwarding van KAKU is net zo ingesteld als op de screenshot van 2 dgn geleden, alleen nu voor poorten 69, 2003 en 2011. Allemaal TCP en poort ingevuld bij alle vier de velden.

Voor het alarm heb ik inderdaad de listening-poort bij alle vier de velden ingevuld tbv de port-forward.

Ik kan via IP-Scanner wel de beide apparaten PINGEN.
Reputatie 7
Port-forwarding van KAKU is net zo ingesteld als op de screenshot van 2 dgn geleden, alleen nu voor poorten 69, 2003 en 2011. Allemaal TCP en poort ingevuld bij alle vier de velden.Maar die klikaanklikuit heeft toch UDP poort 69, 2003 en 2011 nodig i.p.v. TCP.
Ik zag het net ook op de site.
Ga vanavond weer aan de slag.
(de aanhouder wint !!!)

Dank voor je reactie.
Heb de KaKu port forward ingesteld op UDP (zie screenshots).
Helaas zonder succes.:
Iemand nog suggesties ???
Reputatie 7
Heb de KaKu port forward ingesteld op UDP (zie screenshots).
Helaas zonder succes.:
Met de klikaanklikuit app of via zo'n port checker?

Reageer