Vraag

Port forward - experia box v10

• 19 februari 2018
  • 32 reacties
  • 5013 keer bekeken

Toon eerste bericht

32 reacties

Reputatie 5
Badge +5
Voor de KlikAaanKlikUit IC-1000 heb je toch helemaal geen port forwarding nodig.
Die kun je via de app gewoon extern bereiken, als je op de app inlogt met je KlikAanKlikUit account.
Klopt het dat ik ISP DNS op AAN heb staan.
Kan er iets met de DNS instellingen fout zijn, waardoor mijn KaKu en ALARM niet van buitenaf te benaderen zijn ??
@ wjb: geen succes op de KaKu app (niet extern te benaderen, alleen via wifi). Ik begreep dat de port-checkers niet werken bij een UDP poort.

@ Hsd: zo ben ik begonnen (zonder een enkele port-forward). Ik had alleen op de v10 een DHCP-binding ingesteld voor de ICS-1000, zodat ik weet welk IP-adres voor de ICS-1000 is.
Misschien moet ik alle DHCP-bindings en port-forwards maar eens weghalen en kijken wat ie doet ??

Kan het nog iets met de DNS instellingen zijn op de V10 ???
Reputatie 7
Badge +30
Klopt het dat ik ISP DNS op AAN heb staan.
Kan er iets met de DNS instellingen fout zijn, waardoor mijn KaKu en ALARM niet van buitenaf te benaderen zijn ??
DNS staat hier groot en deels los van
Reputatie 5
Badge +5
@AkkoWoltersHeb je al eens op het schermpje van de ICS-1000 gekeken? Daar kun je zien of de ICS-1000 via internet verbinding heeft met de cloud-server van KAKU.
Er staat een S links onderin het scherm. Is dit de verbinding met de cloud server??
Reputatie 5
Badge +5
Ja, dat betekent dat de verbinding met de cloud server van Kaku gewoon werkt. Dus zou je via de app gewoon extern moeten kunnen schakelen als de app is ingelogd.
Heb je het al eens geprobeerd via het mobiele netwerk? Dus WiFi op je telefoon uit? Dan weet je namelijk zeker dat je het met een externe verbinding test.

Reageer