Vraag

Port Forward V10 bekabeld werkt niet

• 8 mei 2018
  • 3 reacties
  • 95 keer bekeken

Badge
Ik heb een ZTE H369A en heb de IP adressen, die ik toegewezen heb gekregen voor een wireless en bekabeld aansluiting voor mijn laptop, beide onder DHCP Binding gezet. Daarnaast heb ik poort 63582 geforward naar beide IP adressen. Via wireless aansluiting werkt het prima en is de poort ook vindbaar via http://www.canyouseeme.org/ . Via bekabeld aansluiting werkt het echter niet en is de poort ook niet vindbaar via http://www.canyouseeme.org/ . Ik ben hier naartoe verwezen door de klantenservice aangezien er geen ondersteuning is via de telefoon. Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Je kan niet 1 poort naar 2 IPs forwarden.
Badge
Ik sluit mijn laptop af en toe bekabeld aan afhankelijk van de locatie in mijn huis. Daardoor krijg ik een andere IP adres dan wat ik als IP adres krijg als ik het wireless heb aangesloten. Dus ik moet iedere keer als ik tussen aansluitingen switch inloggen in mijn modem en de vorige portforward verwijderen en weer hetzelfde toevoegen met de bekabelde IP? Is er geen praktische manier om dit te doen?
Reputatie 7
Badge +30
Nouja, dat is nu eenmaal hoe NAT werkt, je kan maar een specifieke poort forwarden naar 1 IP adres. Je kan wel bijvoorbeeld poort 1025 naar 192.168.2.10 (voorbeeld: je laptop bekabeld) en 1026 naar 192.168.2.11 (je laptop draadloos). Dan kan je wisselen tussen poorten.

Wat je kan proberen is het IP vast instellen in beide netwerkadapters, maar dat gaat waarschijnlijk niet helemaal lekker werken (met ip conflicten) en ik betwijfel of dit daadwerkelijk kan. Daarnaast geeft dit een probleem mocht je met andere netwerker verbinden.
Anders misschien nog iets met een bridge tussen beide adapters, die een MAC geven en die binden, maar hoe dat precies moet werken in Windows weet ik niet.

Een andere praktische manier is UPnP, maar in dit geval is dat niet echt praktisch aangezien je applicatie waarvoor je een forwarding maakt geen UPnP doet

Robin

Reageer