Vraag

Port forward werkt niet meer na 3 dagen

  • 14 February 2019
  • 9 reacties
  • 147 keer bekeken

Hallo, ik heb een kort vraagje: ik heb een Experiabox V10 en heb een muziekstream lopen via een Raspberry Pi3.
via portforwarding kan ik de stream beluisteren in de auto. Dit werkt goed voor 3 dagen, daarna geeft Safari aan dat de verbinding geweigerd is. Als ik de experiabox herstart werkt het weer voor 3 dagen.... iemand een idee hoe dit kan?

9 reacties

Reputatie 7
Heb je een V10 (zonder A) of een V10A?
Heb je een DHCP binding gemaakt voor jouw Raspberry Pi?
Hoi, ik heb een V10, geen V10A, de experiabox staat op V10, in de configuratie heb ik aangegeven dat hij wel bij verbinding hetzelfde ip moet krijgen.
Hoi Okerhof, helaas heb ik geen oplossing voor je, want ik heb soortgelijke problemen met een Experiabox V8.

Met een raspberry Pi in de meterkast bij het Experiamodem verliest de Pi verbinding na ongeveer een dag. Ook andere apparaten die bekabeld zijn aangesloten hebben soortgelijke problemen.

Ik heb van alles geprobeerd. Statische IP's binnen of buiten de DHCP pool, andere kabels, een switch er tussen plaatsen, etc. Niets helpt behalve het modem resetten.
Het enige voordeel van de switch is wel dat ik de apparaten op de switch allemaal kan blijven benaderen. Ook de Raspberry Pi als die een statisch IP heeft. De verbinding met het modem is dan uiteraard nog steeds verloren, dus heb je geen internet.

Ik heb geen oplossing en na mijn experimenten kan ik alleen concluderen dat het aan de Experiabox ligt. Met andere netwerk apparatuur heb ik nooit dergelijke problemen gehad.
Reputatie 7
Hoi, ik heb een V10, geen V10A, de experiabox staat op V10, in de configuratie heb ik aangegeven dat hij wel bij verbinding hetzelfde ip moet krijgen.
Kan je hier eens screenshots plaatsen van de DHCP binding die je t.b.v. de Raspberry Pi hebt gemaakt?
Hoi,

Sorry voor de verlate reactie, maar zie hier:

Reputatie 7
Dat ziet er allemaal goed uit, dus zou dat eigenlijk gewoon altijd moeten werken.
Dat dacht ik ook, maar toch, 3 dagen en dan moet ik de box weer herstarten, dan werkt het weer...
Reputatie 7
Kan je op zo'n moment wel op jouw LAN dan nog wel naar http://192.168.2.83
Ja, intern werkt nog wel.

Reageer