Beantwoord

Port forwarden for NAS met H368N

Hallo,

Ik probeer port 5000 en 5001 te forwarden voor extern toegang tot DS Audio va Synology.
Na het inloggen op de modem naar application tab en daar applicatie NAS toegevoegd. Met TCP en port 5000 en 5001.

Volgens mij moet ik dan nog naar netwerk tab om DHCP binding te doen ,maar welk IP adress en MAC adres te gebruiken voor NAS?
icon

Beste antwoord door Joran 20 september 2018, 16:21

Hoi Wikiwatch, welkom op het forum!

Je kunt onder Network > LAN > DHCP Server zien welke apparaten zijn aangemeld. Het MAC adres en IP adres staan daar ook bij en, als het goed is, heeft de Synology een makkelijk herkenbare netwerknaam. Onder DHCP Binding kun je vervolgens zelf bepalen welk IP-adres de Synology altijd krijgt toegewezen. Herstart de Synology of Experiabox daarna even, of haal de internetkabel even los. Dan wordt het nieuwe IP-adres toegepast.

Tenslotte wijs je de applicatieregel nog toe aan de Synology via Application > Port Forwarding met het (nu vaste) IP-adres en de AppName die je hebt ingesteld.

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Hoi Wikiwatch, welkom op het forum!

Je kunt onder Network > LAN > DHCP Server zien welke apparaten zijn aangemeld. Het MAC adres en IP adres staan daar ook bij en, als het goed is, heeft de Synology een makkelijk herkenbare netwerknaam. Onder DHCP Binding kun je vervolgens zelf bepalen welk IP-adres de Synology altijd krijgt toegewezen. Herstart de Synology of Experiabox daarna even, of haal de internetkabel even los. Dan wordt het nieuwe IP-adres toegepast.

Tenslotte wijs je de applicatieregel nog toe aan de Synology via Application > Port Forwarding met het (nu vaste) IP-adres en de AppName die je hebt ingesteld.
Bedankt voor het antwoord, dit werkt prima.

Reageer