Vraag

Port Forwarden op tweede device

  • 2 April 2019
  • 2 reacties
  • 62 keer bekeken

Ik host al drie jaar servers voor een hele hoop spellen en dat is tot nu toe altijd goed gedaan. Dit heb ik altijd vanaf een laptop gedaan, wat niet zo handig is als je via die laptop ook het spel zelf wilt spelen. Dus besloot ik om mijn ouder laptop, waar ik ook al op gehost had zonder problemen, er eens bij te pakken en daar de server op te maken en dan op mijn huidige laptop heet spel spelen.

Ik kan gewoon connecten met de server op mn oude laptop via het ipv4 adres. Maar op een of andere manier heeft de port forward niet gewerkt want als mensen buiten mijn netwerk willen joinen lukt dat niet meer. Het is qua port forwarden al jaren lang vlekkeloos verlopen en ik heb alles nog eens driedubbel gechekt, firewall, ipv4 etc... ik ben ten einde raad...

2 reacties

Reputatie 7
Ik neem aan dat je alleen een port-forwarding meer hebt staan naar jouw oude laptop.
Klopt dat?
Heb je nadat je de port-forwarding gemaakt hebt de Experia Box al eens opnieuw opgestart?
Ja, al die basis dingen zoals opnieuw opstarten en resetten naar fabrieksinstellingen etc, heb ik allemaal al gedaan.

Reageer