Beantwoord

port forwarden van experiabox via (sitecom)router naar http server

Hoi Allen,

Ik ben al een tijd bezig om mijn web-cam online beschikbaar te krijgen, maar de laatste stap krijg ik niet voor elkaar. De opzet is als volgt:

Allereerst heb ik de experiabox. Deze heeft zijn eigen wifi, en er gaat een netwerkkabel naar mijn router.
Doorgaans gebruiken alleen gasten dit wifi netwerk.

Dan heeft mijn router ook zijn eigen wifi netwerk, welke ik veelvuldig gebruik, zowel bekabeld als draadloos.

Nu heb ik op een raspberrypi een camera met motion software draaien. Werkt als een trein, en ik kan ook de life beelden via mijn (router)wifi netwerk bekijken, Ik zit dan uiteraard wel op hetzelfde locale netwerk.
Het bekijken van deze beelden gaat simpel via 192.168.0.150:8081

Alleen nu wil ik graag de beelden ook kunnen bekijken wanneer ik niet thuis ben, via een extern netwerk dus. Topics zat die dit besrchijven, Maar niemand schijnt een externe router te gebruiken.

Als ik mijn raspberry rechtstreeks op de experiabox aansluit dan kan ik deze prima benaderen van buitenaf door simpel mijn externe ip-adress gevolgd door 8081 in te voeren. Maar ik krijg het niet voor elkaar om hem te bereiken op het moment dat hij is het netwerk van mijn router zit. Is er iemand die weet hoe ik mijn experiabox vertel dat hij poort 8081 forward naar mijn router?

type box is: v9
type router is: sitecom x7 ac1200

bedankt alvast!
icon

Beste antwoord door wjb 22 januari 2017, 13:38

Sluit jouw Sitecom aan zoals beschreven in dit topic.
Maak op de sitecom een port-forwarding voor TCP poort 8081 naar 192.168.0.150, het IP adres van de Raspberry Pi.

Je kunt dan de camera ook benaderen op het WAN IP adres van de Sitecom en het publieke IP adres van jouw aansluiting.
Bekijk origineel

2 reacties

Aha! Bedankt, ik was een port aan het forwarden naar de volgende port in mijn router, om die naar de pi te sturen. Nu begrijp ik waar het mis ging. Thanx!
Reputatie 7
Sluit jouw Sitecom aan zoals beschreven in dit topic.
Maak op de sitecom een port-forwarding voor TCP poort 8081 naar 192.168.0.150, het IP adres van de Raspberry Pi.

Je kunt dan de camera ook benaderen op het WAN IP adres van de Sitecom en het publieke IP adres van jouw aansluiting.

Reageer