Vraag

Port forwarding 4G mifi router

  • 30 May 2019
  • 1 reactie
  • 329 keer bekeken

Hallo, er zijn al een aantal postings geweest over port forwarding bij een 4G (ook wel MiFi) router. Het probleem is vaak dat KPN een APN heeft die een verzoek niet doorstuurt. Een APN heeft sowieso een ander IP adres dan wat je 4G router krijgt, dus dan gaat het al snel mis.

Mijn 4G router (TP-Link TL-MR6400) heeft bv. 100.83.156.xx terwijl mijn browser bv. 62.133.101.120 heeft. Dat laatste is waarschijnlijk het APN nummer. Wel heb ik netjes "advancedinternet" ingevuld bij de APN settings, maar dat maakt niks uit.

Wat kan ik nog meer doen?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Er kunnen meerdere oorzaken zijn; In ieder geval geven die 2 verschillende IP adressen al aan dat er Carrier Grade NAT actief is, dus dan geen portforwarding mogelijk.

Voor het KPN SIB4G abo werkte een tijd geleden APN advancedinternet ineens niet meer. Ik vroeg me toen af of dat wellicht ook het geval was voor een algemeen mobile data abo (dus met 097 nummer). Voor een dergelijk data abo heeft het bij mij in ieder geval gewerkt een maand of 9 geleden.

Het kan ook nog zijn dat de TL-MR6400 de setting niet goed opslaat. Als ik mij goed herinner had iemand anders dat ook een keer bij dit type of vergelijkbaar type van TP-Link.