Beantwoord

Port forwarding camera's instellen Experia Box

• 25 april 2018
  • 62 reacties
  • 1548 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +4
Wil de camera's/Experiabox opnieuw instellen omdat e.e.a. niet lekker loopt.
De Hikvision camera (bedraad) geeft het IP-adres 192.168.2.64. Dien ik dit adres ook in te geven bij DHCP binding met het MAC nummer?
De WAN staat op verkrijgen van DHCP.
En de port forwarding, welke ip-adres krijgt deze? Een zelf opgegeten, ook in de camera?

Kan/wil iemand mij dit stapsgewijs uitleggen?

Ben alles een beetje kwijt

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 30 april 2018, 13:22

Hoi,

Dat kan. Het MAC Address komt daar in zodra de camera op DHCP staat (ipv statisch) en dus een IP van de Experiabox krijgt.
Bekijk origineel

62 reacties

Reputatie 3
Badge +4
Heb dit al gelezen:
https://forum.kpn.com/internet-9/experia-box-v10-veelgestelde-vragen-344379#M42163

Maar heb je hetzelfde ip-adres nodig met forwarden en dhcp-binding en statisch ip?
Reputatie 7
Badge +30
Om heel eerlijk te zijn snap ik je vraag niet.

Je hoeft in de camera niets statisch in te stellen. Dat doe je met de DHCP Binding. Vervolgens gebruik je in de forwarden hetzelfde IP als in de binding.

Robin
Reputatie 3
Badge +4
Als ik de netwerk kabel in de camera en experiabox doe krijg ik een ip adres eindigend op 64. Die verander ik in bijvoorbeeld 100 (dit is Lan toch?) Dan krijg ik via dhcp het ip adres om te forwarden en voor de binding?
Reputatie 7
Badge +30
Waar verander je die naar 100?
Verder, je kan 192.168.x.x adressen gewoon noemen en plaatsen.
Reputatie 3
Badge +4
Via het programma van Hikvision op de pc komt de camera in het overzicht en door erop te klikken verander ik het ip-adres
Reputatie 7
Badge +30
Ah, als je dat doet stel je em statisch in en heb je de DHCP Binding niet nodig. Echter, de voorkeur heeft om de camera op DHCP te laten en een DHCP Binding te maken. Dan kan je namelijk ook gewoon weer met je camera aan de slag bij een ander netwerk, provider, router etc zonder de camera te hoeven resetten.

Als je em statisch in wil stellen: Kies een ip boven de 200. Zoals 192.168.2.201. Anders heb je kans dat de DHCP server het IP dubbel uitgeeft.

Als je het IP Statisch hebt ingesteld, danwel een DHCP Binding hebt en dus de camera een vast IP heeft kan je de forwarding maken naar dat IP toe,

Robin
Reputatie 3
Badge +4
Dus als ik onder de 200 blijf is het nog niet statisch en kan ik 192.168.2.100 via DHCP binding laten gaan en forwarden naar dit adres
(Heb twee camera's, de tweede doe ik als deze goed werkt op bijv. 101).
Reputatie 7
Badge +30
Zodra jij zelf iets invult wordt ie statisch. En je wilt eigenlijk nooit statisch & een binding. Het is 't een of t ander.

De camera wil je gewoon op dynamisch laten staan en een DHCP Binding aanmaken voor bijvoorbeeld 100 ja.
Reputatie 3
Badge +4
En als ik naderhand een tweede camera toevoeg komt er vanzelf een ander ip-adres.

De tweede camera had ik zelf iets ingevuld, bijv 192. Hoe kan ik deze weer statisch maken?
Reputatie 7
Badge +30
Ik de tool niet, maar volgensmij is er een vinkje "Enable DHCP"
Reputatie 3
Badge +4
Als ik enable DHCP heb aangeklikt, en de camera opnieuw heb opgestart, zie ik dan gelijk het toegewezen ip-adres voor de binding?
Reputatie 7
Badge +30
Ja, als het goed is wel. De camera doet dan een DHCP Request, en de Experiabox ziet het MAC van de camera en vergelijkt ie met de Binding en deelt dat IP-adres uit
Reputatie 3
Badge +4
Top Robin, hartelijk dank voor je uitleg en geduld.!

Ga het vanavond instellen.

Mocht het nodig zijn doe ik graag weer een beroep op je
Reputatie 3
Badge +4
Kan het zijn dat bij zowel LAN als WAN voor DHCP te kiezen is?
Reputatie 3
Badge +4
Dit lijkt zo in de webpagina van de camera, staat mij bij (kan ook verkeerd hebben gezien gisteravond)
Reputatie 7
Badge +30
Zou kunnen maar eigenlijk betwijfel ik dit.
Reputatie 3
Badge +4
Oké thanks
Reputatie 3
Badge +4
Ja, als het goed is wel. De camera doet dan een DHCP Request, en de Experiabox ziet het MAC van de camera en vergelijkt ie met de Binding en deelt dat IP-adres uit
Kan ik dan de camera webpagina sluiten om de Experiabox webpagina te openen voor binding en forwarden? Ik bedoel, wordt dat toegewezen ip-adres vast gehouden?
Reputatie 7
Badge +30
De webpagina kan je idd sluiten. De instellingen die jij maakt voor zowel de Experiabox als de Camera worden opgeslagen zodra je ze toe past.

Robin
Reputatie 3
Badge +4
Deze foto's nog tegen gekomen van lan en wan dhcp.
Reputatie 7
Badge +30
Ooh, LAN en WLAN! Ja, dat klopt. LAN is als je em bekabeld wil gebruiken en WLAN als je em via WiFi met de Experiabox verbind.
Reputatie 3
Badge +4
Ik heb de camera via wifi verbonden (via accespoint).
Veranderd er dan wat in je eerder gegeven oplossing?

Als ik dan dhcp aanzet, en na opstarten het door dhcp toegewezen ip-adres krijg, moet ik dan opnieuw op safe drukken, of krijg ik dan weer een ander ip-adres?
Reputatie 3
Badge +4
van LAN en DHCP
Reputatie 3
Badge +4
Ik heb de camera via wifi verbonden (via accespoint).

Beiden hebben hetzelfde SSID en wachtwoord
Reputatie 3
Badge +4
Is het mogelijk om dit onderwerp open te zetten?

Wilde een "duimpje" zetten, maar bleek "opgelost" te worden

Reageer