Beantwoord

Port forwarding Experiabox v10 werkt niet

• 11 februari 2018
  • 23 reacties
  • 1855 keer bekeken

Ik wil graag poort 443 (HTTPS) en 1194(OpenVPN) open zetten op mijn nieuwe ExperiaBox v10, maar dit werkt niet. Ik heb de poort forwarding in het modem ingesteld voor poort 80,443 en 1194, maar alleen poort 80 werkt. Het lijkt er op dat alle andere poorten door het modem geblokkeerd worden.
Zelfs als ik de DMZ configureer blijven alle deze poorten gesloten.
Dit werkte vlekkeloos met mijn oude Experiabox (H220).
Ik ben nu eigenlijk wel genoodzaakt mijn oude modem weer terug te hangen...
icon

Beste antwoord door jevon 11 februari 2018, 14:15

Probleem is opgelost. Ik had tegelijk met de upgrade van het modem ook een aantal andere zaken in het netwerk geupdate. Daar zat nog een fout.
Bekijk origineel

23 reacties

Probleem is opgelost. Ik had tegelijk met de upgrade van het modem ook een aantal andere zaken in het netwerk geupdate. Daar zat nog een fout.
Reputatie 7
Badge +28
Welkom, Jevon! Goed om te horen dat je het zelf ook al weer hebt weten op te lossen 🙂
Hallo Jevon,

Hoe heb je het voor elkaar gekregen poort 1194 open te zetten ?
Ik krijg het op mijn ExperiaBox niet voor elkaar.
Het configureren is geen probleem maar het wil niet werken.
Het lijkt dat de experiabox die poort niet wil openzetten.

Willem
Reputatie 7
Hoe heb je het voor elkaar gekregen poort 1194 open te zetten ?
Ik krijg het op mijn ExperiaBox niet voor elkaar.
Het configureren is geen probleem maar het wil niet werken.
Het lijkt dat de experiabox die poort niet wil openzetten.
Natuurlijk zet de Experia Box die poort wel open.
In het onderstaande voorbeeld is de 192.168.2.240 mijn Synology NAS waar de OpenVPN server op actief is.

Let op, het betreft de port-forwarding van UDP poort 1194.
UDP poorten zijn niet te controleren met port-checkers zoals http://www.canyouseeme.org en dus zal je een OpenVPN profile moeten opzetten en de OpenVPN cliënt op basis van dat profile een VPN verbinding laten opzetten.

Goedemiddag,

Mooie plaatjes !
Maar bij die van mij doet hij het toch echt niet.
Werkend gehad tot afgelopen vrijdag met de overstap op de experia box alles goed ingesteld.
Maar er komt geen verbinding binnen op de OpenVPN server.
Dat is een raspberry pi en in het log is daar niets te zien.
Ik probeer nog verder of misschien op een andere poort.
Een webcam op 8080 en http server op 80 werken wel.

grt,
Willem
Reputatie 7
Doe dan eens wat screenshots van jouw instellingen.
Welke Experia Box heb je?
Staat UDP poort 1194 inkomend open op die Raspberry Pi?
Heb je het OpenVPN profile goed opgezet en op de cliënt geplaatst?
Experia V10
Ja staat open en om nog een extra test ook op de NAS geïnstalleerd en ook daar komt niets binnen.
Het heeft altijd goed gewerkt en nu dezelfde opties als je doorgestuurd hebt staan.
Maar er komt niets binnen ook de Client geeft aan dat er geen respons van 86..xxx komt
Er staat Server Poll timeout, daarna nog een poging met contacting 86xxxx :1194 via UDP
Reputatie 7
Ik kan niet anders dan zeggen dat het probleem met tot aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet door de V10 veroorzaakt wordt.
Zelf gebruik ik zeer regelmatig OpenVPN om tijdens zakenreizen een VPN verbinding op te zetten zodat ik in mijn hotelkamer naar alle zenders kan kijken alsof ik thuis ben.
Zie: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/itvonline-tijdens-zakenreis-of-vakantie-300685
Reputatie 7
Badge +30
Werkt die VPN server nog wel als je intern verbind? (e..g met 192.168.2.xx:1194)

Robin
poort 443 forward werkt wel op de experia box !
Ik heb die ingesteld en gaat goed.
Ik zal nog een andere proberen.

Willem
Reputatie 7
poort 443 forward werkt wel op de experia box !
Ik heb die ingesteld en gaat goed.
Ik zal nog een andere proberen.

Willem
Toch is de vraag van Robin een zeer valide vraag en het antwoord daarop is bepalend voor de richting waarin je verder moet zoeken naar een oplossing.

Ik weet ook niet hoe je vaststelt dat poort TCP poort 443 open staat en UDP poort 1194 niet.
Als je daar een port-checker site op Internet voor gebruikt dan is dat zeer verklaarbaar, deze zijn immers niet geschikt om UDP poorten mee te controleren.
Het probleem wordt, met tot zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, niet door de Experia Box veroorzaakt.

Zou jij de VPN tunnel, zoals Robin voorstelt, eens op het LAN direct met het LAN IP adres van de Raspberry Pi kunnen opzetten?
Reputatie 7
Kan je ook eens de inhoud van het gebruikte .ovpn bestand posten.
Wel even het IP adres en certificate maskeren.
OpenVPN werkte goed via poort UDP 1194 bij de vorige provider.
Nieuwe werkte het niet
Router is vervangen door Experia box en op de Experia box heb ik poort UDP 1194 open gezet.
Dat werkte niet nu de poort veranderd op de Raspberry pi naar 448 en op de Experia box ook en dat werkt.

Ik zal even kijken of het vanavond lukt het bewerkte ovpn bestand hier neer te zetten.
Reputatie 7
Badge +30
Je hebt niet toevallig nog een oude forwarding actief op 1194? e.g. nog een forwarding voor 1194?
nee er stond een router (sitecom) en nu een experia box
Reputatie 7
Ik zal even kijken of het vanavond lukt het bewerkte ovpn bestand hier neer te zetten.En probeer dan ook eens een verbinding op het LAN op te zetten, dus rechtstreeks met het LAN IP adres van de Raspberry Pi.
Wellicht dat je daar even een tweede .ovpn bestand voor moet maken.
Nog een test gedaan met poort 1723 udp en dat werkt ook met openvpn
Dus het lijkt echt te maken te hebben met het nr.
Reputatie 7
Nog een test gedaan met poort 1723 udp en dat werkt ook met openvpn
Dus het lijkt echt te maken te hebben met het nr.
Dat ligt in ieder geval niet aan de Experia Box immers ook ik gebruik UDP poort 1194 probleemloos voor het opzetten van VPN verbindingen met mijn synology NAS.

Draait OpenVPN op jouw Raspberry Pi dan wel op poort UDP poort 1194?
Staat de firewall op jouw Raspberry Pi inkomend wel open voor UDP poort 1194?
Overigens is poort 1723 officieel niet voor VPN op basis van. OpenVPN maar op basis van PPTP.
Ik probeer het straks nog een keer op 1194 en zoals eerder geschreven het heeft gewerkt op 1194 nu 1723 gekozen omdat daar een applicatie in de box stond maar probeer het straks weer.
Ik ben al blij dat het op 1723 lukt!
Neen 1194 werkt niet 1723 en 448 gaan prima
Ik vind het prima 1723 is het geworden udp
Reputatie 7
En wat heb je dan anders ingesteld op de Raspberry Pi bij de overgang van poort 1194 naar poort 1723.
ik heb de vpnserver en client opneuw ingesteld
VIa https://raspberrytips.nl/pivpn-de-eenvoudige-manier-om-openvpn-te-installeren/
En dat werkte voor heen ook goed en geswitched naar 448 en 1723 werkte daar ook dus ik denk dat toch echt die poort tegen gehouden wordt.
Ik vind het goed het werkt en op de site van OpenVPN staat ook dat je iedere poort kunt gebruiken dus dan die maar daar doe ik verder niets mee.
Reputatie 7

..dus ik denk dat toch echt die poort tegen gehouden wordt.
In ieder geval niet door de Experia Box, het is wettelijk verboden om poorten te blokkeren en dus doet KPN dat ook niet. Je zult de oorzaak toch echt elders moeten zoeken.

Reageer