Beantwoord

Port Forwarding Experiabox V10 (ZTE H369A)

• 7 maart 2017
  • 18 reacties
  • 2784 keer bekeken

Volgens deze instructies probeer ik via het 4G netwerk toegang te krijgen tot m'n IP Camera (de app IP Cam op een oude Android phone) - en dat lukt niet via mijnpubliekeIP:poort, Intern via IP:poort lukt het wel.

Bijgevoegd zijn screenshots van de DHCP binding, Application config & Port forwarding.

In de app IP Cam staan dezelfde poorten (8080) aangegeven, in Tinycam Monitor Pro ook.

Volgens mij staat alles goed, dus jullie hulp is meer dan welkom! 🙂
icon

Beste antwoord door wjb 7 maart 2017, 21:37

Bij "Start mapping poort" en "Eind mapping poort" moet je het poortnummer invullen waarmee je de camera op het LAN kunt benaderen. Dat is in jouw geval dus blijkbaar 8080 immers je geeft aan dat je op 192.168.2.99 : 8080 jouw camera kunt benaderen.
Bij "Start poort" en "Eind poort" vul je het poortnummer in dat je op Internet (publieke IP adres) wilt gebruiken om jouw camera te benaderen. Dat kan ook 8080 zijn als je dat wilt, maar mag ook een ander poortnummer zijn.
Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Als jouw camera op 192.168.2.99 poort 80 bereikbaar is, dan zou hij via het publieke IP adres op poort 8080 bereikbaar moeten zijn mits het juiste MAC adres gebruikt is in het derde screenshot.
Reputatie 7
Het MAC adres is het juiste. Ik zal eens proberen of IP ingeven een verschil maakt.Wat bedoel je nu met IP ingeven? Via Internet moet je het publieke IP adres gebruiken met poort 8080 om jouw camera te benaderen.
Reputatie 7
Dus jouw camera draait op poort 8080, waarom heb je dan in die application voor de port-forwarding poort 80 opgenomen.
In het onderstaande voorbeeld is de camera op het publieke IP adres te benaderen op poort 6081 en op de lokale IP adres (192.168...) op poort 80.

Reputatie 7
Bij "Start mapping poort" en "Eind mapping poort" moet je het poortnummer invullen waarmee je de camera op het LAN kunt benaderen. Dat is in jouw geval dus blijkbaar 8080 immers je geeft aan dat je op 192.168.2.99 : 8080 jouw camera kunt benaderen.
Bij "Start poort" en "Eind poort" vul je het poortnummer in dat je op Internet (publieke IP adres) wilt gebruiken om jouw camera te benaderen. Dat kan ook 8080 zijn als je dat wilt, maar mag ook een ander poortnummer zijn.
Reputatie 7
Hmmm okee. Vreemd dan dat ik locaal via 8080 kan benaderen (terwijl daar 80 staat ingevuld) en via niet via 8080, terwijl dat wel staat ingevuld? (zie screenshot).Daar zit jouw gedachtefout. Op jouw camera is poort 8080 ingesteld om de camera te kunnen bekijken, je kunt immers op 192.168.2.99 : 8080 jouw camera benaderen.
Met zo'n port-forwarding moet je de bewegwijzering plaatsen om vanaf Internet op poort 8080 van de camera uit te komen. De bewegwijzering moet dus zeggen: ga naar poort 8080 (start en eind mapping poort) op IP adres 192.168.2.99 (toewijzing van de application aan IP adres).
De start en eind poort van de application geeft het poortnummer aan dat je in combinatie met het publieke IP adres moet gebruiken om bij het juiste bewegwijzeringsbord uit te komen zodat de Experia Box kan zien waar hij de data naartoe moet sturen.
Het MAC adres is het juiste. Ik zal eens proberen of IP ingeven een verschil maakt.
Het MAC adres is het juiste. Ik zal eens proberen of IP ingeven een verschil maakt.Wat bedoel je nu met IP ingeven? Via Internet moet je het publieke IP adres gebruiken met poort 8080 om jouw camera te benaderen.

Ipv MAC adres IP opgeven.

Het is niet gelukt, via PUBLIEKE IP: 8080 krijg ik de foutmelding "Failed to connect to PUBLIEKE IP: 8080
Wat trouwens bijzonder is: watismijnip.nl en dergelijke diensten geven mij een ander publieke IP dan wat er in de Experiabox staat?

Alleen wanneer ik via de incognito browser watismijnip.nl check komt-ie overeen?
Ik vind de Android/ IP Webcam wel onder Wifi Instellingen; maar niet onder LAN instellingen terug., Wellicht dat ik het daar moet zoeken?
Wat trouwens bijzonder is: watismijnip.nl en dergelijke diensten geven mij een ander publieke IP dan wat er in de Experiabox staat?

Alleen wanneer ik via de incognito browser watismijnip.nl check komt-ie overeen?
Dan gebruiik je een proxy oid. Bijvoorbeeld een "plugin" die zogenaamd zorgt dat je anoniem bent.

Kan je met het lokaal ip met poort 80 wel verbinden?

Dat zal de adblocker zijn. Maar die is niet van invloed op het van buitenaf via een poort naar m'n camera te komen? edit: wanneer ik die uitzet verandert er niets.

Lokaal kan ik 'm wel benaderen ja 🙂
Heeft die IP Camera misschien een firewall die externe verbindingen tegenhoudt?

Nee, het is deze app op een oude telefoon: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.pas.webcam
Draait ie intern wel op poort 80?

192.168.2.99: 8080 werkt gewoon ja
PUBLIEKE IP: 8080 werkt niet
Dus jouw camera draait op poort 8080, waarom heb je dan in die application voor de port-forwarding poort 80 opgenomen.
In het onderstaande voorbeeld is de camera op het publieke IP adres te benaderen op poort 6081 en op de lokale IP adres (192.168...) op poort 80.

Dan zou ik de IP Webcam toch ook via : 8080 moeten kunnen benaderen?
En lokaal kan ik er wel bij via 192.169...: 8080?

Wat stel je voor? Dat ik in alle 4 de velden bij Application config 8080 invul?

Hmmm okee. Vreemd dan dat ik locaal via 8080 kan benaderen (terwijl daar 80 staat ingevuld) en via niet via 8080, terwijl dat wel staat ingevuld? (zie screenshot).

Ik ga in alle 4 de velden 8080 invullen en kijken of het dan wel lukt

Ik ga in alle 4 de velden 8080 invullen en kijken of het dan wel lukt

En dat was de oplossing. Bedankt voor de zet in de juiste richting wjb 🙂
Reputatie 7
Badge +30

Dan gebruiik je een proxy oid. Bijvoorbeeld een "plugin" die zogenaamd zorgt dat je anoniem bent.

Kan je met het lokaal ip met poort 80 wel verbinden?
Reputatie 7
Badge +30
Heeft die IP Camera misschien een firewall die externe verbindingen tegenhoudt?
Reputatie 7
Badge +30
Draait ie intern wel op poort 80?

Reageer