Beantwoord

Port Forwarding ExperiaBox v10A Plex

  • 11 August 2019
  • 3 reacties
  • 899 keer bekeken

Beste allemaal,

Sinds vandaag gebruik ik de Plex App en Media server en ben erachter gekomen dat als ik vanaf een andere locatie wil streamen ik een port moet forwarden.

Nu is mij dit in de ExperiaBox V10A ietwat lastig om te vinden.
Plex wil graag dat ik Poort 32400 openzet, een ander zal ook wel mogelijk zijn maar dit is wat hij aangeeft bij de standaard configuratie.
icon

Beste antwoord door Paul van KPN 14 August 2019, 09:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +25
Hi @Dunno, welkom hier.

Plex is mooi hè! Super handig programma. Persoonlijk gebruik ik het niet van buiten het eigen netwerk, maar je kan poorten openen in de webinterface van de V10A bij "Network" - "NAT" - "Port Mapping". In dit topic vind je veel uitleg.
Heey @Paul_ , bedankt voor je antwoord.
Dit heeft me goed geholpen. De reden dat ik Plex ook buitenshuis wil gebruiken is dat ik zo familie en vrienden ook van mijn gedownloade films kan laten genieten. Helaas was het met een dichte poort alleen maar mogelijk om te streamen met 240p en 360p. Niet echt de beste kwaliteit laten we maar zeggen. Nu de poort openstaat kan ik streamen met 720p(HD). Mits de internetconnectie snel genoeg is.

Heel erg bedankt !!
Reputatie 7
Badge +25
Heey @Paul_ , bedankt voor je antwoord.
Dit heeft me goed geholpen. De reden dat ik Plex ook buitenshuis wil gebruiken is dat ik zo familie en vrienden ook van mijn gedownloade films kan laten genieten. Helaas was het met een dichte poort alleen maar mogelijk om te streamen met 240p en 360p. Niet echt de beste kwaliteit laten we maar zeggen. Nu de poort openstaat kan ik streamen met 720p(HD). Mits de internetconnectie snel genoeg is.

Heel erg bedankt !!

Tof! Mooi dat het is gelukt. Ja, je wil geen 360p op je beeldscherm zien inderdaad. 🙂 Als er nog eens vragen zijn weet je ons te vinden.