Vraag

Port forwarding Experiabox V9 naar regelaar werkt niet

  • 24 January 2019
  • 35 reacties
  • 600 keer bekeken

Wil regelaar van externe locatie bereiken via ip adres, port forwarding is ingesteld en poorten ingesteld maar krijg geen verbinding. wie kan me ondersteunen, of ligt dit aan het type experiabox

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

35 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Welkom WTH! Port forwarden met een V9 is geen probleem. Kun je hier screenshot(s) plaatsen van hoe je het nu ingesteld hebt? Verberg daarin wel de externe IP-adressen i.v.m. privacy. Dan kunnen we je vast aan een oplossing helpen 🙂
Goedemorgen, Ter info, de regelaar kan ik via afstand wel de temperaturen uitlezen maar dit gaat via poort 80.
De andere poorten zijn 15000 en 15001 die normaal open gezet moeten worden.
Normaal alleen de UDP

Reputatie 7
Je moet het IP adres van die regelaar niet als DMZ host instellen.
Je kunt hier rustig 192.168.2.x IP adressen vermelden, daar kan niemand wat mee.
Krijgt die regelaar zijn IP adres via de DHCP server?
Zo ja, heb je dan een DHCP binding gemaakt voor die regelaar zodat het IP adres niet meer zal wijzigen?
Kan je ook eens een screenshot plaatsen van de toewijzing van de application "Priva" aan het IP adres van de regelaar?
Als je de application "Priva" een keer gewijzigd hebt, herstart dan de Experia Box een keer, een vervelende bug zorgt er voor dat wijzigingen pas geactiveerd worden na een reboot of het opnieuw toewijzen van de application aan een IP adres?

Het IP adres staat vast ingesteld in de regelaar en niet toegewezen door DHCP
Reputatie 7
Elk 192.168.x.x mag je rustig volledig noemen, daar kan niemand wat mee.
Dat is niet het scherm waarop ik doel.
Op de Experia Box moet je de application "Priva" toegewezen hebben aan het IP adres van de regelaar. Kan je een screenshot van dat scherm plaatsen.

Overigens zie ik dat je hier als gateway IP adres 192.168.2.1 hebt ingevuld, maar dat is niet correct, dit moet 192.168.2.254 zijn.
192.168.2.254 heb ik ook al geprobeerd maar zal hem hier weer op zetten.

??? Op de Experia Box moet je de application "Priva" toegewezen hebben aan het IP adres van de regelaar. Kan je een screenshot van dat scherm plaatsen. ( Bedoel je deze ??) onderste regel

Reputatie 7
Ja. En wat is nu het IP adres waaraan deze gekoppeld is?
Je mag die rustig helemaal tonen, je hoeft niets weg te poetsen.
Is dat IP adres het IP adres van de regelaar?
Wat is de DHCP range van de DHCP server van de V9. (Screenshot?)
Ja is het adres van de regelaar 192.168.2.27

Reputatie 7
Kan jij
1) het DHCP End IP adres op 250 zetten.
2) het IP adres van de regelaar op 192.168.2.251 zetten.
3) de port-forwarding van de application Priva naar IP 192.168.2.251 laten verwijzen.
4) de Experia Box rebooten.
5) testen of het nu wel werkt.
Zal ik gaan proberen.
Alles ingesteld zoals aangegeven maar inloggen gaat nog steeds niet,
Via poort 80 wat voorheen ging gaat nu ook niet meer.
Reputatie 7
Heb je screenshots van alle instellingen die je gedaan hebt?

Naar mijn weten alles juist ingevuld.
Reputatie 7
Verwijder, zoals eerder gezegd, de 192.168.2.251 als DMZ Host.
Test eens vanaf een andere locatie, dus niet vanuit het eigen LAN.

DMZ Host verwijderd en geprobeerd vanuit andere locatie maar geen verbinding, Router nog voor het testen gereboot
Reputatie 7
Kan je, aangesloten op (de wifi van) de V10 de regelaar benaderen op http://192.168.2.251
Via de Wifi kan ik de regelaar bereiken via Ip adres extern en intern ingevuld, is wel een V9 Experiabox
Reputatie 7
Via de Wifi kan ik de regelaar bereiken via Ip adres extern en intern ingevuld, is wel een V9 Experiabox
Dus als je thuis via de wifi aangesloten bent kan je zowel op 192.168.2.251 als op jouw publieke IP adres de regelaar benaderen. Heb ik dat goed begrepen?

Wat is overigens het merk en type van die regelaar?
Ja klopt,
Regelaar is Priva HX8
Reputatie 7
Als jij thuis via jouw publieke IP adres jouw regelaar kunt benaderen, dan moet je dat buiten de deur ook kunnen.
Als je met jouw telefoon via 4G in de browser naar jouw publieke IP adres gaat, verschijnt dan ook de pagina van de regelaar?
Al vaker instellingen op andere locaties zoals ze hier erin zijn gezet gebruikt bij een Ziggo of Tele 2 Router, en normaal geen probleem🤔
Denk dat het gewoon aan de KPN V9 Router ligt.
Reputatie 7
Denk dat het gewoon aan de KPN V9 Router ligt.
Nee, dat denk ik niet. Kan je nu via 4G bij jouw regelaar komen?