Vraag

Port forwarding Experiabox V9 naar regelaar werkt niet

  • 24 January 2019
  • 35 reacties
  • 600 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

35 reacties

Nee dat kan niet, diverse applicaties nodig die niet op android kunnen of apple.
Geeft dan melding verwacht MS-Internet.
Kan ook niet met telefoon via intern Wifi Netwerk.
Reputatie 7
Nee dat kan niet, diverse applicaties nodig die niet op android kunnen of apple.
Geeft dan melding verwacht MS-Internet.
Kan ook niet met telefoon via intern Wifi Netwerk.

Stapje voor stapje komt er steeds meer informatie los.
Dus met jouw telefoon lukt het blijkbaar sowieso niet om de regelaar te benaderen.
Met een PC blijkbaar wel.
Verbindt die PC dan eens met een netwerk buiten de deur en benader jouw publieke IP adres.
Lukt dat nu wel?
Nee vanuit buiten de deur lukt niet.
Als ik een router met sim kaart met ipadres aansluit en dezelfde instellingen heb kan ik wel de Priva regelaar bereiken🤔
Reputatie 7
Even voor de duidelijkheid.
Met die PC thuis aangesloten op het netwerk van de V9 kan
1) de regelaar benaderd worden op 192.168.2.251
2) de regelaar benaderd worden op het publieke IP adres van de Experia Box.

Klopt het bovenstaande?
Vanuit de priva software kan ik de regelaar benaderen via :
Vaste en draadloze aansluiting thuis
  1. Dit is het adres 192.168.2.251 van de regelaar en het externe publieke ip adres
  2. Niet bereikbaar via 192.168.2.254
Reputatie 7
Dat je hem niet kunt benaderen op 192.168.2.254 is logisch, dat hoort zo.
Aangezien je hem blijkbaar wel kunt benaderen op het externe publieke IP adres betekent dat dat de instellingen goed zijn en dat je ook buiten de deur die regelaar zou moeten kunnen benaderen.
Nee lukt niet.
Reputatie 7
Met welk netwerk was jouw PC dan verbonden bij die test?
Bij mijn ouders in een ander dorp