Vraag

Port forwarding instellen op Experiabox V10

  • 14 May 2019
  • 91 reacties
  • 19780 keer bekeken

Beste allemaal,

Ik ben al een paar dagen bezig een IP camera te installeren. Ik heb het ding nu aan de praat maar kan buitenshuis geen verbinding maken. Op des wifi doet werkt de verbinding wel maar als ik op 4g netwerk komt is er geen verbinding mogelijk. Na heen en weer bellen is mij duidelijk geworden dat de port forwarding veranderd moet worden.
Wie weet hoe ik de port forwarding kan veranderen en welke poort moet het dan worden?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

91 reacties

Reputatie 7
Benader je jouw camera als je op de wifi zit op IP adres 192.168.2.x?
Gebruik je een app?
Zo ja, welke?
Zo nee, geef je nog iets extra's mee in de browser achter het IP adres?
Wat is het merk en type van de IP camera?
Ik heb geen idee waar ik kan zien op welk IP adres ik zit
Ik gebruik op de telefoon de foscam app
Foscam FI9821W V2.1 is de camera
Dit is eigenlijk alles wat ik kan meegeven aan info.
Sorry maar snap er echt helemaal niks van
Reputatie 7
Zelf gebruik ik ook Foscam camera's.
Welke Foscam app gebruik je?
Deze ...


...of deze?

Ik gebruik de bovenste
Reputatie 7
Je kan via die app via jouw wifi wel jouw camera benaderen. Klopt dat?
Kan je in die app de instellingen van die camera bekijken? (IP adres en poortnummer)
Ja zo lang ik thuis op de WiFi zit lukt alles. Als ik met de telefoon van de WiFi af ga en op het 4g netwerk kom kan ik gen verbinding meer maken met de camera
Reputatie 7
Ja zo lang ik thuis op de WiFi zit lukt alles. Als ik met de telefoon van de WiFi af ga en op het 4g netwerk kom kan ik gen verbinding meer maken met de camera
Kan je in die app de instellingen van die camera bekijken? (IP adres en poortnummer)

Deze info haal ik uit de app

Deze info heb ik uit de app van Foscam viewer gehaald
Reputatie 7
Login op de Experia Box op http://192.168.2.254 en ga naar het tabblad Instellingen.
Daar moet je drie dingen doen.
1) Een DHCP binding maken voor jouw camera zodat het IP adres niet meer zal wijzigen.
2) Een application maken voor TCP poort 88
3) Een port-forwarding maken voor die nieuwe application naar het IP adres van jouw camera.

Nu kan je in de Foscam viewer app het IP adres veranderen naar het publieke IP adres van jouw aansluiting. Deze kan je bijvoorbeeld vinden op https://ip-lookup.net of op https://whatismyipaddress.com

Hoe je die DHCP binding, application en port-forwarding maakt kan je hier lezen.
Ik zit inmiddels in de experiabox bij poort forwarding. Daar wordt nu gevraagd (staat niet in de handleiding die je hebt gestuurd) LAN host in te vullen??

Reputatie 7
Daar vul je, zoals ik in mijn vorige bericht al zei, het IP adres van de camera in.
In jouw geval zal dat dus 192.168.2.11 moeten zijn.

Plaats daarna eens screenshots van de drie onderdelen die je geconfigureerd hebt.

Reputatie 7
Dat ziet er goed uit.
Dat betekent dat je jouw camara van buitenaf zou moeten kunnen benaderen als je in de Foscam viewer het IP adres verandert van 192.168.2.11 naar het publieke IP adres van jouw aansluiting.
Ergens is er iets niet goed gegaan. Op de foscam viewer kan ik helemaal geen verbinding meer krijgen met de camera en op de vernieuwde app van foscam alleen via de wifi

Staan de poorten zo wel goed?
Reputatie 7
Ja, die poorten staan goed.
Heeft de camera nog netjes IP adres 192.168.2.11?
Is dat MAC adres bij de DHCP binding goed ingevuld?
Ja ik heb bij DHCP binding het nu met hoofdletters ingevuld.
Ik begrijp alleen niet waarom ik de camera niet meer kan verbinden via WiFi in de Foscam viewer app maar wel in de andere Foscam app.
Reputatie 7
Zou je nog eens willen controleren of het IP adres van de camera nog altijd 192.168.2.11 is.
De app Fing kan je heel goed helpen om apparaten op jouw netwerk te vinden.