Vraag

Port forwarding instellen op Experiabox V10

  • 14 May 2019
  • 91 reacties
  • 19780 keer bekeken

Beste allemaal,

Ik ben al een paar dagen bezig een IP camera te installeren. Ik heb het ding nu aan de praat maar kan buitenshuis geen verbinding maken. Op des wifi doet werkt de verbinding wel maar als ik op 4g netwerk komt is er geen verbinding mogelijk. Na heen en weer bellen is mij duidelijk geworden dat de port forwarding veranderd moet worden.
Wie weet hoe ik de port forwarding kan veranderen en welke poort moet het dan worden?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

91 reacties

Camera staat er volgens mij niet tussen
Reputatie 7
Maar nogmaals, heeft jouw camera nog het IP adres 192.168.2.11 want daar lijkt het niet op.
Vergelijk het ingevulde MAC adres nogmaals met het MAC adres van de camera.
Kan jij één screenshot plaatsen van een scherm waar zowel het IP adres als het MAC adres van de camera op vermeld worden.

Kan jij de details van 192.168.2.15 eens opvragen door er op te klikken.

Zet de camera eens even uit en weer aan.
Hij doet het!!!!
De fout zat in een verkeerd MAC adres. Staan er 2 op die onderkant van de camera. Ik heb nu de andere verandert en de camera functioneert nu ook op 4G
Bedankt voor de hulp!!!!
Zal nog wel een keer op de lijn komen want heb nog 3 camera's en een recorder gekocht 🤔🤔
Nogmaals bedankt!!! 👍🏻
Reputatie 7
Zal nog wel een keer op de lijn komen want heb nog 3 camera's en een recorder gekocht 🤔🤔
Dan wil ik je adviseren om de poorten in de applications anders in te richten.
De start- en eind mapping poort blijft 88 maar voor de eerste camera gebruik je als start- en eind poort bijvoorbeeld 7081, voor de tweede camera 7082, etc.
In de Foscam viewer vul je vervolgens het port nummer 7081 in i.p.v. 88.
Zo kan je dus op één IP adres meerdere camera's benaderbaar maken.
Ik heb er twee in mijn woning en twee in mijn kantoor die ik op deze manier heb geconfigureerd.
Van je laatste bericht heb ik een screenshot gemaakt.
Thnx voor de info
Ik was zo blij dat de camera werkte tot dat ik de bekabeling er af haalde.....
Resume, als ik de camera met de kabel verbind aan de router heb ik beeld op mijn iPhone als ik op de wifi en het het 4g netwerk zit. Koppel ik de camera los zodat deze op de wifi moet gaan draaien dan heb ik wel via wifi beeld op de telefoon maar niet via 4g. Wie weet hoe dat komt?
Reputatie 7
Ik was zo blij dat de camera werkte tot dat ik de bekabeling er af haalde.....
Resume, als ik de camera met de kabel verbind aan de router heb ik beeld op mijn iPhone als ik op de wifi en het het 4g netwerk zit. Koppel ik de camera los zodat deze op de wifi moet gaan draaien dan heb ik wel via wifi beeld op de telefoon maar niet via 4g. Wie weet hoe dat komt?

Dan moet je toch dat andere MAC adres hebben in jouw DHCP binding.
Gebruik Fing om jouw camera te vinden terwijl de camera via wifi aangesloten is.
Noteer het MAC adres dat in Fing getoond wordt en gebruik dat MAC adres in die DHCP binding die je gemaakt had.
Zet daarna de camera even uit en weer aan.

In Fing wordt geen MAC adres gegeven
Reputatie 7
Maar ik denk ook dat de camera nu een ander IP adres heeft omdat deze via wifi aangesloten is en de wifi adapter een ander MAC adres heeft.
Maak eens een screenshot van het overzicht van aangesloten apparaten.
Zit daar toevallig ook weer de 192.168.2.15 tussen?

Reputatie 7
Zet de camera eens uit en kijk in Fing.
Is de 192.168.2.11 dan weg?
Zet de camera weer aan.
Is de 192.168.2.11 nu weer terug?
nee blijft aanwezig
IK heb het nog een x gedaan en langer gewacht. Dan wordt het 1 apparaat minder en wordt 192.168.2.11 l.ichter van kleur
Reputatie 7
Als je de camera weer aan zet dan wordt de 192.168.2.11 weer zwart, klopt dat?
En welke apparaat verdween dan?
Ja het werd 1 apparaat minder. Daarna camera weer aangezet en toen waren het er weer 7
Dan is het goed.
Als je de camera weer aan zet dan wordt de 192.168.2.11 weer zwart, klopt dat?

Ja dat klopt
Reputatie 7
Ja het werd 1 apparaat minder. Daarna camera weer aangezet en toen waren het er weer 7
Nu moet je me toch eens meenemen in jouw verhaal.
Er zijn er nu 7? Dat zijn er 2 meer dan in het screenshot.
Kan je dan nu eens screenshots plaatsen van als de camera uit staat en van als deze aan staat. En graag alle apparaten in de screenshots.

Ik word zo langzaam maar zeker gek. Nu is de stroom eraf maar blijft 192.168.2.11 wel zichtbaar en verandert ook niet van kleur

Gelukkig nu toch wel licht van kleur