Vraag

Port forwarding instellen op Experiabox V10

  • 14 May 2019
  • 91 reacties
  • 19780 keer bekeken

Beste allemaal,

Ik ben al een paar dagen bezig een IP camera te installeren. Ik heb het ding nu aan de praat maar kan buitenshuis geen verbinding maken. Op des wifi doet werkt de verbinding wel maar als ik op 4g netwerk komt is er geen verbinding mogelijk. Na heen en weer bellen is mij duidelijk geworden dat de port forwarding veranderd moet worden.
Wie weet hoe ik de port forwarding kan veranderen en welke poort moet het dan worden?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

91 reacties

Reputatie 7
Dan mogen we concluderen dat de camera onder 192.168.2.11 actief is en dat betekent dat alles goed ingesteld zou moeten zijn. De port-forwarding van TCP poort 88 verwijst baar de 192.168.2.11 en dus zou de camera van buitenaf benaderbaar moeten zijn.
Dan mogen we concluderen dat de camera onder 192.168.2.11 actief is en dat betekent dat alles goed ingesteld zou moeten zijn. De port-forwarding van TCP poort 88 verwijst baar de 192.168.2.11 en dus zou de camera van buitenaf benaderbaar moeten zijn.
Ja dat was ook zo totdat de internetkabel uit de camera ging 😔
Nu zag ik in de Fing app dat bij open poorten 443 HTTPS als niet veilig wordt aangegeven. Kan dat er iets mee te maken hebben?

Reputatie 7
Nee, dat heeft er niets mee te maken.
Zodra er geen geldig SSL certificaat op een apparaat staat wordt deze als onveilig gekenmerkt. Dit is voor vrijwel alle apparaten zo en niet iets om je druk om te maken.

Had jij start en eind poort in de application al aangepast of staan deze nog op 88?
Als jij ze al aangepast had, heb je dat dan ook in de Foscam viewer gedaan?

Maak in de Foscam viewer eens een extra entry aan met IP adres 192.168.2.11 en poort 88.
Kan je daarmee wel de camerabeelden bekijken?
Nee, dat heeft er niets mee te maken.
Zodra er geen geldig SSL certificaat op een apparaat staat wordt deze als onveilig gekenmerkt. Dit is voor vrijwel alle apparaten zo en niet iets om je druk om te maken.

Had jij start en eind poort in de application al aangepast of staan deze nog op 88?
Als jij ze al aangepast had, heb je dat dan ook in de Foscam viewer gedaan?

Maak in de Foscam viewer eens een extra entry aan met IP adres 192.168.2.11 en poort 88.
Kan je daarmee wel de camerabeelden bekijken?

Nee dat heb ik niet gedaan die staan allemaal op 88. Ook niet in de Foscam viewer.
Hoe moet ik een extra entry maken in de Foscam viewer?
Ik ga morgen mee verder. Zo eind van de dag worden
Reputatie 7
Hoe moet ik een extra entry maken in de Foscam viewer?

Ik krijg een ander scherm. Kan alleen kiezen tussen substream of mainstream
Reputatie 7
Is dat screenshot van zoals het nu ingesteld is?
Waarom staat daar dan 192.168.2.11 als IP adres i.p.v. het publieke IP adres van jouw Internet aansluiting.
Geen idee. Hoe kom ik achter mijn publieke ID adres?
Reputatie 7
Geen idee. Hoe kom ik achter mijn publieke ID adres?
Dat had ik toch al wereld.

Zie https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/port-forwarding-instellen-op-experiabox-v10-473262#post764497
Heb ik gevonden en ingevoerd. Camera bekabeld een keer uit een weer aanzetten?
Gedaan maar nog steeds geen verbinding mogelijk als camera niet bekabeld is en ik op 4g zit
Reputatie 7
Kan jij opnieuw screenshots plaatsen van de instellingen voor de camera die je op de Experia box heb doorgevoerd en de instellingen van de camera in de Foscam viewer app.
Poets het publieke IP adres wel even weg voordat je screenshots plaatst.

Reputatie 7
Dat ziet er allemaal goed uit maar ik mis nog één screenshot. 😉

Miste je deze?
Reputatie 7
Yep, nu is het setje compleet en dat ziet er goed uit.
Kan je met Fing nog controleren of de camera netjes IP adres 192.168.2.11 heeft?
Als dat het geval is dan hoor je via de Foscam viewer app jouw camera te kunnen benaderen.