Vraag

Port forwarding instellen op Experiabox V10

  • 14 May 2019
  • 91 reacties
  • 19780 keer bekeken

Beste allemaal,

Ik ben al een paar dagen bezig een IP camera te installeren. Ik heb het ding nu aan de praat maar kan buitenshuis geen verbinding maken. Op des wifi doet werkt de verbinding wel maar als ik op 4g netwerk komt is er geen verbinding mogelijk. Na heen en weer bellen is mij duidelijk geworden dat de port forwarding veranderd moet worden.
Wie weet hoe ik de port forwarding kan veranderen en welke poort moet het dan worden?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

91 reacties

Zonder kabel grijs en met kabel zwart in Fing 😔
Reputatie 7
Kan je dan een foto maken van de stickers met MAC adressen op de camera want zo te lezen gebruik je nu in jouw DHCP binding het MAC adres van de LAN poort terwijl je het MAC adres van de wifi adapter moet hebben.
Pas de DHCP binding aan en herstart de camera.

Reputatie 7
Zorg er voor dat de camera een wifi verbinding heeft met de Experia Box en vul daarna het wifi MAC adres in bij de DHCP binding.
Vervolgens koppel je de LAN kabel los en herstart je de camera.
Ik heb het MAC nummer van het stickertje nu in gevuld ipv het MAC nummer op het plaatje. Alles gedaan terwijl de camera aan de kabel zat. Na veranderen MAC nummer kabel losgemaakt en camera aan en uitgezet. Met de telefoon op 4G gegaan en geen verbinding met de camera te krijgen
Reputatie 7
Heeft die camera dan wel een wifi verbinding met jouw Experia Box?
Plaats eens een screenshot van van de wifi instellingen op de camera.
Let op, als je de camera weer met de LAN kabel aan sluit dan zal die met een ander IP adres zichtbaar zijn. Dap IP adres kan je dus vinden met Fing.
Verander de instellingen op de Experia Box niet meer.
Waar vind ik de wifi instellingen op mn camera?
Reputatie 7
Ben je ooit al een keer ingelogd geweest op de beheer pagina van de camera?
Nee volgens mij niet
Reputatie 7
Die kan jje in de browser vinden op het IP adres van de camera.
Ik moet helaas Internet Explorer gebruiken om in te loggen op de camera en ik krijg dan de onderstaande pagina om de wifi in te stellen.


Ik neem aan dat je op jouw Mac ook de camera kunt beheren.
Ik heb jaren geleden toen ik deze camera heb aangeschaft wel eens zo'n soort pagina gezien, maar waar????
Reputatie 7
Op het IP adres van jouw camera.
Sluit de camera weer met een LAN kabel aan en kijk in Fing welk IP adres hij heeft.
Op dat IP adres kan je de beheerpagina vinden.

Dit heb ik gevonden
Reputatie 7
Sluit je camera met de LAN kabel aan, herstart de camera en plaats hier screenshot(s) van Fing zodat alle aangesloten apparaten getoond zijn.
Dan zal ik kijken of ik kan aangeven welk IP adres jouw camera heeft.
Dat ga ik morgen doen. Op dit moment (aangesloten met kabel) geen verbinding met Foscam viewer maar wel met de andere Foscam app??????😪