Beantwoord

Port forwarding instellen werkt niet, Experia V10

• 13 oktober 2018
  • 3 reacties
  • 123 keer bekeken

Ik gebruik een oude Android telefoon als webcam, ingebouwd in een nestkast, met behulp van de app IP webcam Pro https://play.google.com/store/apps/details?id=com.pas.webcam.pro&hl=nl . Dat heb ik in het verleden ook al eens gedaan met een andere oude Android en dat werkte erg goed, zowel binnen het LAN als van buiten. Als poort had ik toen zelf iets van 14471 ingesteld in de app, en als port forwarding in mijn Experia V9. Inmiddels over op een Experia V10 en de poort die ik nu wil forwarden is 14477. Binnen het LAN heb ik gewoon volledig toegang tot de 'camera' (op 192.168.2.20:14477 - overigens een static IP) en kan ik de beelden en het geluid dus ook gewoon zien/horen.

In het modem/router heb ik volgens mij alle instellingen goed staan. Mijn externe IP adres is mij goed bekend (onder de Status tab in de H369A).
Toch krijg ik vanuit extern (via mobiel 4G op mijn smartphone, wifi daarop even uitgezet) geen toegang tot de webcam.

Zijn er andere instellingen waar ik aan moet denken of zoiets? (Let wel, ik heb er weinig verstand van, ben geen ITer. Ik heb het ingesteld op basis van de stap-voor-stap instructies en dingen die ik her en der lees)
icon

Beste antwoord door Nadia 17 oktober 2018, 14:49

Ha Klaas Jan, welkom op het KPN forum. Goeie vraag! Onze community heeft erg veel kennis en ervaring met ICT gerelateerde producten. Je bent hier dus aan het goeie adres 🙂 Ik kan je daar niet veel over vertellen, maar ik kan je wel wat op weg helpen. Ik meen dat je dit wilt weten: Een apparaat op jouw eigen netwerk vanaf het Internet benaderen, dan moet de "bewegwijzering" goed ingesteld zijn. UPnP en port-forwarding spelen een essentiële rol in deze "bewegwijzering". Je leest daarover meer in het topic van wjb: Port-forwarding & UPnP: Wat, waarom en hoe? Heb je het artikel al gelezen en mocht je er dan nog niet uitkomen, laat het dan hier weten 🙂
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +14
Ha Klaas Jan, welkom op het KPN forum. Goeie vraag! Onze community heeft erg veel kennis en ervaring met ICT gerelateerde producten. Je bent hier dus aan het goeie adres 🙂 Ik kan je daar niet veel over vertellen, maar ik kan je wel wat op weg helpen. Ik meen dat je dit wilt weten: Een apparaat op jouw eigen netwerk vanaf het Internet benaderen, dan moet de "bewegwijzering" goed ingesteld zijn. UPnP en port-forwarding spelen een essentiële rol in deze "bewegwijzering". Je leest daarover meer in het topic van wjb: Port-forwarding & UPnP: Wat, waarom en hoe? Heb je het artikel al gelezen en mocht je er dan nog niet uitkomen, laat het dan hier weten 🙂
Reputatie 7
Badge +14
Hey Klaas Jan, is het gelukt? We lezen graag je bevindingen hier op het forum terug 🙂
Reputatie 7
Badge +14
Dag Klaas Jan. Ik zie dat je nog geen bericht hebt gepost, ik neem aan dat je antwoord op je vraag hebt. Ik sluit daarmee je topic. Mocht je nog wel vragen hebben, shoot. De community helpt je graag 🙂

Reageer