Beantwoord

Port forwarding KPN Experia box

  • 9 november 2018
  • 26 reacties
  • 249 keer bekeken

Beste,

ik probeer mijn port te forwarden maar krijg niet de opties die nodig zijn om dit te doen. Hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen.

Groet,

Kevin
icon

Beste antwoord door wjb 9 november 2018, 22:25

Je moet hem kunnen benaderen op het publieke (WAN) IP adres van de Experia Box.
Bekijk origineel

26 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Hey K.J.Witte, welkom op het KPN forum. Hier helpen andere klanten je graag. Bedankt voor je hulp wjb, ik zie dat het dankzij jou weer gelukt is 🙂
Reputatie 7
Graag gedaan sir.
Het werkt, top.

Vriendelijk bedankt en een fijne avond 🙂
Reputatie 7
Je moet hem kunnen benaderen op het publieke (WAN) IP adres van de Experia Box.
Ik hem gechecked en hij geeft nu aan dat hij open staat. :)

Als ik dat IP doorgeef dan moet ik hem kunnen benaderen op bovengenoemd IP?
Reputatie 7
Als de firewall op die laptop voor TCP poort 1080 inkomend open staat en ccproxy draait, dan moet je die dus kunnen benaderen op 192.168.2.199 als je met jouw eigen LAN netwerk verbonden bent.

Waarmee check je of die poort open staat?
Ja, de firewall laat inkomend en uitgaand via die poort toe.
Reputatie 7
Heb je TCP poort 1080 inkomend ook open gezet in de firewall van die laptop?
Het betreft een laptop die ik wil laten gebruiken.
Een ccproxy draait op poort 1080
laaste nummer was 199. en nee, als ik de poort check dan is de poort gesloten
Reputatie 7
Wat voor een apparaat betreft het?
Wat voor een service draait op poort 1080?
Kan je die benaderen op adres 192.168.2.? (want het laatste getal kon ik niet zien)
Yes sir
Reputatie 7
DMZ heeft hier niets mee te maken!
Heb je een DHCP binding gemaakt voor dat apparaat?
Als ik DMZ kijk dan zie ik daar geen IP adres staan?
Reputatie 7
IP adressen uit jouw LAN mag je rustig helemaal tonen, daar kan niemand wat mee.
Ik neem aan dat het IP adres in het eerste screenshot van het apparaat is waar je naartoe wilt forwarden.
Ook neem ik aan dat je in het bovenste screenshot gekozen hebt voor de application waar TCP poort 1080 in gedefinieerd is.
Heb je ook nog een screenshot van de DHCP binding?
Wat voor een apparaat is dat en welke service staat op TCP poort 1080 te draaien?
@wjb kunt u helpen via teamviewer of ik doe hulp op afstand?
Vind hieronder enkele screenshots

Van welke dingen wilt u allemaal een screenshot?
Reputatie 7
Vul gewoon het gebruikte IP adres in bij die port-forwarding.
Plaats aanders eens screenshots van de instellingen die je gemaakt hebt.
Ik heb de binding gemaakt, maar krijg de optie nog steeds niet
Reputatie 7
Maak een DHCP binding voor het apparaat en vul het gebruikte IP adres in bij de port-forwarding.
Ik heb alles gevolgd bij het punt poort forwarding... ik denk niet dat ik hetgeen heb gedaan zoals u noemt.
Reputatie 7
Weet je het IP adres, dan vul je dat in.
Heb je ook een DHCP binding gemaakt zodat dat IP adres niet meer zal veranderen?
Deze heb ik gevolgd echter geeft hij hier de optie: ''aangesloten apparaat'' niet aan. Ik krijg bij modus alleen maar de optie: ip adres...
Reputatie 7
Zie https://forum.kpn.com/internet-9/experia-box-v10-veelgestelde-vragen-344379
Ik wil port 1080 forwarden en gebruik een V10

Reageer