Port forwarding KPN met Experia v10 Toon Eneco

  • 18 January 2020
  • 9 reacties
  • 1291 keer bekeken

Ik wil voor het gebruik van toon op afstand port forwarding uitvoeren, ik moet de poort 10080 tcp forwarden maar dit lukt me niet. Zijn er mensen die me kunnen helpen . Ik ben ingelogd met admin in router instellingen.

*Admin: topic naar juiste categorie verplaatst


9 reacties

Reputatie 7

Voor het benaderen van jouw Toon zou je helemaal geen port-forwardings hoeven instellen.

Waar heb je gelezen dat dat wel zo zou zijn?

Wordt mij verteld doormiddel van instructies. Niet van eneco zelf natuurlijk. Ik heb hem los gekocht en probeer hem nu te bedienen zonder wifi maar dat lukt niet. Iemand die dit altijd root verteld me dat ik hier mee kan bedienen zonder wifi 

Reputatie 7
Badge +24

Wordt mij verteld doormiddel van instructies. Niet van eneco zelf natuurlijk. Ik heb hem los gekocht en probeer hem nu te bedienen zonder wifi maar dat lukt niet. Iemand die dit altijd root verteld me dat ik hier mee kan bedienen zonder wifi 

Kun je hem via WiFi wel bedienen? Zoja, hoe doe je dit dan? Want lijkt me dat er originele app niet werkt. Of wel?

Met wifi aan werk de 2e app in de app store wel gewoon. Zonder wifi doet hij niks. Maakt geen verbinding met het netwerk of toon. Dus dit is mijn probleem. De toon rooted app, lijkt op de originele 

Reputatie 7

Port-forwardings zijn sowieso al alleen maar interessant in de situatie dat je buitenshuis jouw apparaat thuis zou willen benaderen. Binnenshuis spelen port-forwardings geen enkele rol.

In het geval van Toon is ook buitenshuis geen port-forwarding nodig immers de communicatie loopt via een server van Eneco waar zowel jouw Toon als het mobiele apparaat mee verbonden is.

Reputatie 7
Badge +24

In het geval van Toon is ook buitenshuis geen port-forwarding nodig immers de communicatie loopt via een server van Eneco waar zowel jouw Toon als het mobiele apparaat mee verbonden is.

Maar bij een rooted toon natuurlijk niet.

@Mario123 Om de poort te forwarden zal je allereerst moeten weten welk ip je toon nu heeft. Weet je dat al?

Ja dat staat op toon zelf aangegeven . Onder internet klopt dat?

 

Ik heb het zelfde probleem, een Toon gekocht. 

Ip adres uit de Toon zelf gehasld maar de app vraagt ook naar Toon poort.

Deze kan ik niet vinden.

 

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb het zelfde probleem, een Toon gekocht. 

Ip adres uit de Toon zelf gehasld maar de app vraagt ook naar Toon poort.

Deze kan ik niet vinden.

 

Heeft u daar een schermafdruk van? Wat vraagt de app precies?

Reageer